Vreemd probleem. Mijn nochtje haar laptop kreeg plots een zwart scherm. Hij start het BIOS nog, maar na hardwaredetectie valt de fan stil en gebeurt er niets meer. Ram is getest, de videochip is vast dus kan ik niet testen, en de cpu kan ik ook niet testen. Ik heb geen AMD computer meer in huis. Normaal als deze stuk is zou er een beep moeten zijn van het bios. Zelfde met ontbrekend ram. Gezien het geluid werkte enkele dagen terug word dus verondersteld dat het moederbord stuk is. Nu test ik eens met de laptop waarmee ik momenteel aan het typen ben. Ik haalde het ram er even uit en start op. Start niet door, zwart scherm en ook geen BIOS beepjes te horen. Toch is alles in orde. Het BIOS is op beide laptop nooit bewerkt. Ik deed op deze van mijn nichtje een hard reset via de BIOS batterij.
Waarom hoor ik geen BIOS beepjes meer. Zelfs niet op mijn eigen laptop?? Nu, ik deed een bod van 2 euro op een cpu in Oostende en ga als ik win eens testen met deze CPU. Wie weet een verklaring voor het ontbreken van de BIOS beepjes.
PS, de stekker van de luidsprekers op haar laptop is ingeplugd.
Waarom hoor ik geen BIOS beepjes meer. Zelfs niet op mijn eigen laptop?? Nu, ik deed een bod van 2 euro op een cpu in Oostende en ga als ik win eens testen met deze CPU. Wie weet een verklaring voor het ontbreken van de BIOS beepjes.
PS, de stekker van de luidsprekers op haar laptop is ingeplugd.