Status
Niet open voor verdere reacties.
hoi hoi
hier ben ik nog eens met mijn vervelende vragen.
de klok op mijn bureaublad (gadget) is verdwenen en kan ze niet meer terug zetten!.
normaal rechts klikken gadgets openen en dan op de klok gaan staan en rechts klikken en toevoegen ,maar noppes doet het niet ,en ook niet slepen gaat ook niet.
hoe kan ik dat verhelpen:vraagteken::vraagteken:
 
Ga eens naar het Configuratiescherm en dan Programma's en daarna Bureaubladgadgets.
Klik op de optie Bureaubladgadgets die met Windows worden geinstalleerd herstellen
 
hoi alvast bedankt,maar dat vind ik niet bij mij
wel de bureubladgadgets maar niet die optie die met windows worden geinstalleerd herstellen

Dat is vreemd, het gaat toch wel om Windows 7 ?

Dan zou je dit in principe moeten zien.

gadget.jpg
 
Ik wil toch nog 1 ding proberen.


Klik op de Windows toets en de R toets.

1807-1.png


Er opent nu een klein schermpje, plak daar onderstaande regel in en klik op OK.

%LOCALAPPDATA%\Microsoft\Windows Sidebar

Verwijder het bestand Settings.ini en herstart de PC.

Als de extentie .ini er niet staat, dan dus het bestand Settings verwijderen. ( Dit is een instelling van de verkenner en kan bij iedereen anders zijn )


Klik daarna met de rechtermuisklik op het bureaublad en kies Gadgets.

Sleep nu de Gadgets inclusief de Klok naar het bureaublad.


p.s. Maak voor de zekerheid eerst een backup van het Settings.ini bestand, mochten alle Gadgets niet meer werken, dan kun je dit Settings.ini bestandje terugzetten. Maar normaal gesproken moet dit goed gaan en zal Windows na de reboot een nieuw bestand aanmaken met de nieuwe settings.

Als dit niet werkt, weet ik het niet.
 
100x dank zegt mij dat dit probleem opgelost is.

Het Gadget System.ini bestand is waarschijnlijk beschadigd geraakt. Waardoor en hoe kan ik je niet vertellen.
Ik had dit nog niet eerder meegemaakt, dus ook ik heb hierdoor weer iets geleerd.

In dit Systeem bestandje staat alle info voor de Gadgets. Zoals welke je op het bureaublad je wilt hebben en waar ze moeten staan en eventuele instellingen van een Gadget.
Wat je nu gedaan hebt is dit bestand weggooien en na een herstart zal Windows een nieuw bestand aanmaken wat dan uiteraard nog leeg is. ( dus helemal geen Gadgets meer op het bureaublad )
Na het plaatsen van de Gadgets op het bureaublad zal de nieuwe informatie weer in het Systeembestandje komen staan. Zodat na een herstart de juiste Gadgets op de juiste plaats met eventuele instellingen op het bureaublad komen staan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan