Status
Niet open voor verdere reacties.
Er zit telkens hdmi op maar kun je je switchen?
Ben van plan om een monitor in Spanje te kopen om aan te sluiten op de sat reciever, is goedkoper.
Bij een een pc vliegt er steeds automatisch een driver op om recent aangesloten hardware te laten draaien.
Verkopers zijn niet of houden zich lomp omdat zij daar ook al aan gedacht hebben, geoblocking, resolutie , driver en allerlei protocollen.
Thuis kun je experimenteren maar ginds ben je een vogel voor de kat.
 
wat is het merk van deze sat reciever...normaal gezien heb je verschillende aansluitingen op deze sat reciever waar onder 1xhdmi 1xscart 1xusb en 1x een audio uitgang ...als ik je goe begrijp wil jij dus rechtstreeks via de satelliet reciever tv kijken op je monitor zonder tussen komst van de computer..het is mogelijk maar hoe of wat maar daar durf ik me niet over uit te spreken .
 
De meeste monitoren hebben meerdere ingangen (HDMI, VGA en soms ook nog Displayport) en zo kun je de HDMI ingang gewoon gebruiken voor de sat receiver en dan op de monitor kiezen welke ingang gebruikt moet worden.
 
Tof antwoord, ik heb zoveel dinges niet om het allemaal te testen. En je hebt dan ook meteen hogere Hz tov bibberend beeld , naam weet ik niet maar is beter voor de ogen.
En ook mss sterker gebouwd.
 
Let op, op een aantal toestellen wordt een monitor niet aanzien als tv, al hebben die alletwee een gewone hdmi invoer.
HDCP heeft daar iets mee te zien. (content protection)

maar zo zijn er nog een paar instellingen.
Ook op een telenet digicorder kan je niet eender welke hdmi monitor aansluiten en beeld weergeven.
 
SAB SKY 4900 HD FTASC is de reciever en gekocht omdat die nog scart had en je je TV Vlaanderen kaartje erin kunt plaatsen. Is zeker niet duur en je kunt de schotel ermee uitrichten.
Ik denk dat het niet zal gaan om met de reciever naar de winkel te gaan en evtl te proberen op een monitor. De monitor kan je dan evtl aansluiten ook op een notebook voor tv of te surfen. Meeste mensen kopen ginds een simkaart om te surfen.
 
Ligt er aan welke aansluitingen je op je monitor hebt. Ik heb hier zelfs HDMI op mijn monitor. Tot hiertoe zelfs stand alone mediaplayer er op aangesloten.
 
aan je achterkant van deze reciever heb je dus scart aansluiting ...het is me duidelijk dat jij dus deze aan je HDMI aansluiting van je monitor wenst te koppelen ....
indien zo dien je dus een verloop kabel scart/HDMI te gebruiken ... helaas zijn deze moeilijk of niet te vinden ...
indien echter je monitor ook een scart aansluiting heeft gebruik je best dan een scart kabel ...
heb jij enkel een HDMI aansluiting op je monitor denkelijk niet ... vermeld eens de gegevens van je monitor .

-Ashampoo_Snap_dinsdag_6_maart_2018_11h57m06s_001_.png
 
jij sprak zelf in bericht 7 over de scart en daarom dacht ik dat ook je monitor voorzien was van een scart aansluiting ... dus ik herhaal mijn vraag over welke aansluitingen beschikt je monitor .
heeft deze ook een HDMI aansluiting dan kun je inderdaad de reciever best aansluiten via HDMI.
*wat er met
switchen bedoeld word ontgaat me daar jij toch enkel de reciever en de monitor wenst te gebruiken zonder dat er een pc aan te pas komt ... ga je er ook een pc aanhangen dan dien je er een HDMI switcher te gebruiken ..
 
Ginds staat nog een oude beeldbuis tv ,daarom de scart. Omdat ik moet brillen voor een smartphone koop ik meteen een HDMI monitor . Daar kan ik evt later een notebook(met HDMI) of zo aansluiten. Ik dacht zelfs dat je tethering kunt doen via je smartphone.
Ben nog altijd in de waan dat een tv inbrand bij gebruik van een pc er op en langdurig tekst erop.
 
dat inbranden zou kunnen op een heel oude beeldbuis waar dan nog van die lampen gebruikt worden echter bij een nieuwe tv is die kans heel klein ..
als voorbeeld kan ik hier aangeven dat dus hier de pc nooit in slaapmodus gaat ...het scherm ook niet ....wetende dat deze hier globaal genomen zeker 12u/dag aanstaat ..denk dat dit zelfs meer is dan 12u.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan