Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo,
Bij alles wat we willen downloaden via de store krijgen we de foutcode 0x8007002
We hebben geprobeerd WSReset.exe, systeemherstel maar de fout blijft zich voordoen.
Handmatig kunnen we wel een windows update doen
Is er een tooltje die deze fout hersteld.

we gebruiken windows 8.1

Gaarne een berichtje en vast bedankt
 
Ik heb via PB een bericht ontvangen van de topicstarter. Ik denk dat ik niet helemaal goed de vraag gelezen had. Sorry, gebeurd wel eens als je druk met andere dingen bezig bent.

Glb1 zei:
Lena bedankt voor de reactie maar wsreset exe hadden we al geprobeerd maar geeft geen reultaat
 
druk op de Windows toets +X en kies voor de opdrachtprompt ( administrator )
geef de opdracht Dism /Online /Cleanup-Image /CheckHealth in en druk op enter ...
wacht tot deze gedaan is en geef dan Dism /Online /Cleanup-Image /ScanHealth in en duk op enter ...
wacht wederom tot deze gedaan is en geef dan Dism /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth in en druk op enter...
*elke opdracht heeft ruim 15 minuten nodig (gebruik de pc in de tussen tijd niet ...sluit alles wat open staat ..)
nadat de laatste opdracht gedaan is sluit je de opdrachtprompt af en herstart je de pc ..
na het herstarten ga je naar de store om de betreffende app op te halen ...deze zou nu geen foutmelding mogen geven ...
 
geeft fout code error 87 Dism/online/cleanup...is unknown

dit betekent dus dat de instal.wim niet aanwezig is op je systeem daar door kan dus Dism ook niet gestart worden ...
jij gebruikt naar alle waarschijnlijkheid een merk laptop waarop dus het besturingssysteem aanwezig was ....
was deze dan ook voorzien van Bing !
de instal.wim is in feite een image van je systeem om het je mogelijk te maken je Windows te herstellen via een opdrachtprompt ...

enerzijds is de huidige Windows wel op te starten en kun je ook gewoon via de pc-instellingen kiezen om je besturingssysteem te herstellen met behoud van .. het komt er op neer dat je Store beschadigd is en deze kan volgens mij enkel hersteld worden door een herstel van je Windows.
 
dan blijft er volgens mij maar 1 optie open ..
een herinstal of te wel een fabrieksherstel ...
tevens ook de 2de optie via de pc-instellingen >bijwerken en herstellen >systeemherstel> alles verwijderen en Windows opnieuw installeren ..
maar dit is dan weer een "drastische " ingreep te noemen om het zo maar te zeggen .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan