Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo,

Reeds 4 maal geprobeerd om de upgrade van windows 7 naar windows 10 te doen.Na kopieren van bestanden krijg ik steeds dezelfde foutmelding "C1900101 - 30018 waarna de PC zich hersteld naar windows 7.Hoe kan ik dit verhelpen?

Mvg,
 
betreft het hier om een laptop te gaan die jij dan ook draadloos gebruikt om de upgrade te doen ?

je dient een paar zaken te doen ...

haal de bestaande draadloze verbinding weg en sluit de laptop bedraad aan ... wellicht dien je in je bios de wifi uit te zetten !
gebruik je laptop dan ook met de adapter aangesloten ...
 
Gebruik je telenet dan kan je dit tijdelijk zo instellen.

draadloos.jpg
 
@Luc indien hij zijn eigen draadloze verbinding uitzet en de Wifi is nog steeds actief om te zoeken naar een draadloze verbinding dan maakt deze wellicht ook contact met een onbeveiligde draadloze verbinding uit de geburen of met de homespot .... nee de TS dient er effectief voor te zorgen dat er geen draadloze verbinding kan aangemaakt worden tijdens het upgraden ....pas als de upgrade vol trokken is mag er een draadloze verbinding aangemaakt worden !
 
ok het blijkt nu dat er een desktop gebruikt word ....
zijn er meerderen media's aangesloten ...enkel het noodzakelijke dient aangesloten te zijn ...d.w.z. je scherm. , toetsenbord en je muis al de rest dien je dus los te koppelen ...
eerst dien je ook een sfc /scannow op te starten als zijnde de administrator om foutieve Windows systeembestanden te herstellen ... blijkt dat er foutieve systeembestanden gevonden worden die niet automatisch hersteld kunnen worden dan dien je vermits er een instal.wim aanwezig is op je systeem de huidige Windows te herstellen .... hier over later meer ..!
open nu eerst een opdrachtprompt als zijnde de administrator en geef de opdracht sfc /scannow in en druk op enter ...vermeld wat deze scan te melden heeft !
 
das eigenlijk goed nieuws ... maar aan de andere kant begrijp ik dan dat er een hardware conflict optreed bij het upgraden zelf waardoor deze dus telkens word terug gedraaid !!
wat betekent dat dit systeem klaarblijkelijk niet geschikt is om naar de Windows 10 te upgraden ..
 
vraagje : betreft het hier om een merk pc te gaan zoals Medion of Lenova ?

opmerking :
ik heb hier van de week namelijk ook een Medion onderhanden gekregen waar de upgrade Windows 10 niet wilde voltooien ...standaard was deze voorzien van de Windows 7 home premium welke door de gebruiker al geupgraded was naar de Windows 8.1...m.a.w. er draaide probleemloos een Windows 8.1 op deze Medion maar hij weigerde steevast de upgrade naar de Windows 10

de gebruiker had me dan gevraagt om er terug een verse Windows 7 te voorzien en om deze dan naar de Windows 10 te upgraden ...dit resulteerde er in dat de HDD het begaf ...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan