Fotoalbum in Dreamweaver

Status
Niet open voor verdere reacties.
Graag zou ik hulp willen ontvangen bij het maken van een fotoalbum in Dreamweaver.
Ik heb ook Fireworks geinstaleerd, maar ik kom met de beschrijving van het plaatsen in mappen niet uit. Wie kan mij helpen?
Al vast vreindelijk bedankt,

Jabje

Ik denk dat ik je wel kan helpen - maar eerst een wedervraag welke versie van Dreamweaver gebruik je ?

Dreamweaver

Dreamweaver

Ik heb de c4.
Ook weet ik nog niet precies hoe ik hier in Pctuts moet reageren

Laatst bewerkt:
Hop, eerst een noot een Fotoalbum maken in Dreamweaver gaat perfect in combinatie met Fireworks ; ik doe het nooit, ik maak een album met een extern programma of één enkele keer is zelf (maar dit is echt omslachtig) ; de reden dat ik daar Dreamweaver niet voor gebruik is zijn beperktheid qua albumsetting.
Heb je toevallig Lightroom van Adobe ... ideaal om fotoalbums mee te maken.
Bij interesse hoe ik het doe leg ik het dan wel uit.

Nu echt naar je vraag.

Je maakt een map aan in je site bv. "afbeeldingen" waar je de foto's in plaatst.
zie afbeelding

picture.php

Je maakt een nieuw html pagina.
Nu ga je naar opdrachten en klikt aan webfotoalbum maken.

picture.php

picture.php

Hier kan je een titel invullen welke je wilt laten verschijnen alsook een subtitel.
Je geeft de map aan waar de foto's staan en klikt op opslaan (je ziet in die map je foto's niet hoor - is normaal)

picture.php

Gewoon klikken opslaan.
Vervolgens de doelmap - dit mag dezelfde zijn.
Ook weer opslaan.
Nu OK klikken

Dat is het eigenlijk....... nu het vervolg.

Fireworks gaat open en het programma begint de bestanden te verwerken.
Een vestertje verschijnt album gemaakt. Gewoon OK klikken.

De afbeeldingen zelf mag je nu verwijderen. opletten niet de submap afbeeldingen die gecreëerd is.

En hier is dan je index pagina van je fotoalbum.

picture.php

Succes hiermee.

Laatst bewerkt:
De aanwijzingen werken prima. Als ik de index wil koppelen aan een butten, dan lukt me dat zewel bij map zoeken als aanwijzen niet. Ik kan hem wel intypen, wat ik dan ook gedaan heb. Als ik hem dan naar de webpage plaats, geeft die aan, dat hij het bestand niet kan vinden. Ik heb daarna de map waar de foto's instaan geplaatst, en toen zag de webpage hem wel, dus hartelijk dank voor de goede hulp. DE FOTO'S ZIJN WEL ERG GROOR, EN IK HEB NOG GEEN IDEE, WAAR IK DIE AANPASSING MOET DOEN.Ik ben het met je eens dat het er niet zo erg fraai uitziet , met weinig mogelijkheden, dus graag hints hoe ik het beter kan doen. En met welke programma's.

Al vast vriendelijk dank: Jabje

Hallo,

Dat is iets wat Dreamweaver in samenwerking met Fireworks niet doet (je foto grote aanpassen) De foto's dien je eerst zelf op het gewenste formaat te maken.
Het foto formaat wijzigen is eenvoudig hoor, dat kan je met een eenvoudig foto bewerkingsprogramma en allicht vind je hier op het forum wel iets dat dit snel en eenvoudig kan.
Vind je het niet geef maar een seintje dan zie ik wel eens tussen onze downloads.

Iets anders om een webfotoalbum te maken zal ik je vanavond voorschotelen.
Maar eerst nog een vraagje aan jou : Beschik je toevallig over Adobe Lightroom ?
Ja dan geef ik je een paar tips voor dat programma.
Neen dan geef ik je een andere tip mee.

Hier zie je iets van mij (staan 4 mapjes in)

En hier ook is één map bestaande uit twee pagina's.

Laatst bewerkt:
Ik heb inmiddels Lightroom 2.4 geinstaleerd. Heb ook via dreamweaver al een koppeling kunnen maken naar een album in Lightroom wat ook al op de webpage staat. Natuurlijk moet ik nog het een en ander uitzoeken. Jou page staat er heel mooi bij. Ik zal daar nog veel werk aan hebben voordat ik zo ver ben. Ik wil daarom eerst zelf proberen te ontdekken, maar kom zeer zeker nog met vragen, zoals de buttons maken, daar weet ik ook nog niet veel van.

Maar voor alle hulp al mijn grote dank.

Vriendelijke groet,
Jabje

Aan die combinatie ga je heel veel plezier beleven je kan er verschillende albums mee creëren,
(de albums die je van mij zag zijn niet gemaakt met lightroom maar ik ga ze er wel in de toekomst mee maken)

Ook plezierig (als je wat verder staat) is dat je nadat de albums gemaakt zijn er nog verschillende dingen kunt aan aanpassen in Dreamweaver.

Heb je in de toekomst nog vragen en of een probleem hiermee , stel ze gerust.

Hiermee ben jij ook bedankt om me te bedanken.

Ik heb nog het volgende probleem. Als ik via mijn webpage naar mijn fotoalbum gemaakt in Adobe Lightroom ga, dan kan ik niet terugkeren naar de home pagina. Kan ik in de fotoalbum een button plaatsen met de koppeling HOME, en zo ja hoe kan ik dat doen?.

Je kan de pagina's die gecreëerd zijn met Lightroom gewoon verder bewerken in Dreamweaver zoals je andere pagina's maakt of wijzigd.

Dit lukt mij niet. Als ik bestanden in dreamweaver open, en ik ga naar de map waarin het bestand moet staan zie ik het index bestand, wat het volgens mij moet zijn. Als ik hier op dubbelklik komt er een Engelstalige pagina waarin volgens mij aangegeven word dat hij Adobe Flash player mist, die geinstaleerd moet worden, maar volgens mij doe ik een paar dingen niet goed, Zou je mij een beetje uitvoerig de handelingen kunnen uitleggen B.V.D

Jabje, ik zal je morgen in de late namiddag verder helpen, moet seffens mijn bedje in - mag of moet om half vijf eruit.

We gaan het in eerste instantie eenvoudig houden.
Je hebt gekozen voor een flash galerij en ik zou je voorstellen dat je dan de link zo maakt
zie afbeelding.

picture.php

Wil je echt een fotoalbum bewerken in Dreamweaver moet je kiezen voor Lightroom HTML - galerij.

Nu gaan we het moeilijker maken : (hiervoor dien je wel wat kennis van HTML te hebben)

Bv: je hebt een album gemaakt met SimpleViewer of met flash galerij
De gehele fotomap zet je uiteraard in Dreamweaver bij je site, open de index pagina van de fotomap in Dreamweaver zet je pagina in code of gedeeld (niet in ontwerp) .

In het head gedeelte zet je de link naar bv. een home toets en typ naar waar de toets moet verwijzenen.

Eerste afbeelding is hoe je zoiets typt, tweede afbeelding is het resultaat.

picture.php

picture.php

Wat je ook nog kan als je het echt eenvoudig wilt is een link zetten naar het album en die blank laten openen.

Probeer het allemaal eens, en ik heb nog een zeer goed alternatief achter de hand hoor, maar werk eerst zo dan leer je het meest.

Als je overweg kan met Flash zelf kan je ook iets maken en dat integreren in een webpagina, maar dat vraagt veel tijd.

Hier een klein voorbeeldje. en nog eentje.

Succes ermee en laat iets weten hé.

Ter verduidelijking, nog een toevoeging
1 Hoe maak ik in lightroom van een map foto’s een album met een index.html bestand, zodat ik deze kan koppelen aan een webpage in dreamweaver.
2 hoe kan ik dit bestand in dreamweuver bewerken zodat ik er weer een koppeling aan vast kan maken. Zodat iemand op de webpage via een koppeling weer naar de hoofdpage kan gaan. Het gebeurt steeds dat als ik een index bestand van lightroom wil bewerken dat ik een foutmelding krijg, en dat ik adobe Flash moet instaleren. Ik hoop dat het begrepen word met welk probleem ik zit
B.v.d. Jabje

1 Door in Lightroom te starten met je bibliotheek en daar kies je een map daarna klik je op web rechts bovenaan. Je kiest de gewenste Galerij , kies je achtergrond en vul al de gegevens in zoals gewenst. Daarna exporteer je naar een plaats in je site door op de knop exporteren te klikken , de voortgang zie je links bovenaan een dun lijntje. De indexbladzijde en de verwijzende zaken zijn nu automatisch gemaakt.

2 Die foutmelding krijg je inderdaad, je moet die index pagina openen en bewerken in de code, dus de index pagina openen in de code weergave
Een koppeling naar de hoofdpagina moet je schrijven (in dit geval) in het head gedeelte van de pagina en niet in de body, tevens dien je het te schrijven in code- dat is de enige mogelijkheid bij mijn weten-.
Zie de tweede foto in mijn vorige post.

Kies eerst met het album Airtight Simple viewer om er eens mee te werken.

Eenvoudiger is Lightroom HTML galerij te kiezen die bestanden kan je in Dreamweaver bewerken zoals je gewoon bent.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan