Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo, goede middag, hier zijn we weer.:p Ik zou een format c willen doen, op zich geen probleem maar ik zou in mijn IE favorieten willen bewaren en in mijn outlook mijn adressen en eventueel mijn mails bestand en eventueel mijn programma's zoals Office . Moet ik alle programma's die nu op de pc staan, opnieuw installeren of kan in een backup maken en ze dan terug zetten? Gaat dit en hoe moet ik dat doen? Of is hier misschien ergens een tutorial over dit?
 
om de snelkoppelingen van jouw favorieten te behouden ..
wel ik maak op mijn externe schijf een map aan (deze geef ik de naam Favorieten ) en daar plaats ik door middel van slepen al de snelkoppelinge in die ik wens te behouden ..
zodat ik na een herinstallatie deze ter beschikking heb ..
door deze dan aan te klikken en terug toe te voegen maak je terug de lijst aan bij jouw gebruikte brouwser..

programma's kun je niet backuppen om nadien terug te zetten omdat voor elk programma dat je installeerd ook een register regel word aangemaakt .. ..
dan zou je in jouw geval ook telkens deze regel moeten bewaren ..om deze dan nadien terug te zetten ( onbegonne werk !!)..
daarom dat je genoodzaakt ben om de programma's nadien terug te installeren ..
ook hier voor maak ik weer een speciaalle map aan op mijn externe schijf(met de naam exe file's ) waar in ik al de setup.exe file's bewaar van de door mezelf geinstalleerde programma's ....
om deze dan nadien terug te installeren ..(wanneer er code's zijn die dienen ingegeven te worden om een proggramma te activeren )
dan heb ik daarvoor ook weer een map voor aangemaakt (met de naam activatie key's )waarin al de licentie codes vermeld staan ..
bijv: office2007 enterprisse 64bit dan sta deze naam vermeld + de code
 
je bent telenet gebruiker ..je mails blijven online beschikbaar indien je , je inlog op mijn webmail van telenet zelf , inlogen doe je met de inlog gegevens van telenet ..
Telenet Webmail
zodoende heb je altijd een backup van je mail's ook al verwijder je ze uit windows live mail
 
Laatst bewerkt:
Sleep de map favorieten uit de map met Uw gebruikersnaam naar een locatie waar ge die op wilt bewaren.
Al Uw koppelingen naar de sites die je maakte staan er in. Als de pc klaar is, gewoon die map in Uw map plaatsen.
 
RichKe en Anderen,
Wat is er mis met mijn systeem: Alle Data op D: en Alléén het OS + programma's op C:. Dan blijft het simpel en een kleine C: volstaat (bv 120 GB). Goed voor een SSD dus ook. Bij problemen? Gewoon regelmatig een Image van C: maken en de laatste (of een ander die vroeger prima werkte) terugzetten. Op een half uurtje werkt de PC als nieuw en je Data blijft onaangeroerd (dus ook je favorieten, IE, enz.). Hier ben ik zéér tevreden mee. Ik begrijp niet dat dit geen standaard procedure is geworden met de goedkope externe drives van vandaag: een kleintje voor 50 € en een 2TB voor 100 €. Wat wil een computergebruiker nog meer om het pc-en plezierig en zonder veel problemen te houden.
In jouw geval dus alles eerst ergens kopiëren en daarna op de juiste plaats terugzetten. Data van C: op D: zetten via kopiëren (lokatie) of Ctrl-X op C: en daarna Ctrl-V op D:. Wel eerst een persoonlijke map op D: aanmaken en de andere erin zetten, map per map.
m.v.g., | WW
 
Laatst bewerkt:
RichKe en Anderen,
Wat is er mis met mijn systeem: Alle Data op D: en Alléén het OS + programma's op C:. Dan blijft het simpel en een kleine C: volstaat (bv 120 GB). Goed voor een SSD dus ook. Bij problemen? Gewoon regelmatig een Image van C: maken en de laatste (of een ander die vroeger prima werkte) terugzetten. Op een half uurtje werkt de PC als nieuw en je Data blijft onaangeroerd (dus ook je favorieten, IE, enz.). Hier ben ik zéér tevreden mee. Ik begrijp niet dat dit geen standaard procedure is geworden met de goedkope externe drives van vandaag: een kleintje voor 50 € en een 2TB voor 100 €. Wat wil een computergebruiker nog meer om het pc-en plezierig en zonder veel problemen te houden.
In jouw geval dus alles eerst ergens kopiëren en daarna op de juiste plaats terugzetten. Data van C: op D: zetten via kopiëren (lokatie) of Ctrl-X op C: en daarna Ctrl-V op D:.
m.v.g., | WW

Je hebt overschot van gelijk, en heb het bij deze ook gedaan, want na de recentste FormatC loopt hij weer als een trein, bedankt voor de geleverde hulp! (y)
 
Wawa, betreft alle data op D:. Je hebt overschot aan gelijk. Je kan inderdaad nooit meer data verliezen van Uw C:.
Maar..... Vergeet vooral niet een copy te nemen van Uw D:.
Ook ik doe dit al jaren. Heb al zo lang ik mij herinnner een aparte D:. Het is inderdaad heel hendig en makkelijk, maar eingenlijk is het alleen het probleem verleggen.
 
RichKE,
We zijn met zijn allen tevreden dat het geholpen heeft. Deze raad zou aan ieddereen moeten gegeven worden - bij elke gelegenheid!
- Af en toe de D: kopiëren verhoogt de zekerheid voor het geval dat de D: crasht, wat bij iedere diskcrash een kleine catastrofe is natuurlijk...). 't Is in de allereerste plaats handig in het geval van een probleem: een Image terugzetten met een Backup programma (Windows Systeemkopie) of met een ander (in mijn geval Free Paragon Backup & Recovery 2011). Windows Systeemhertel kan je zelfs uitschakelen, zo goed werkt dit alternatief!
m.v.g.,
WW
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan