Windows 11 Firmware HP printer probleem

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ludo
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Wie kan mij helpen bij het zoeken naar een "oude firmware voor HP printer HP Color Laserjet Pro MFP M277dw
Wat is het probleem?
Ik heb compatible "huismerk toners" aangekocht zijnde HP201X 4 kleuren zwart, cyaan, magenta en geel.
Echter bij het in gebruik nemen krijg ik de melding " vergrendelde cartridges"
Na enig ge-google vind ik nergens een verklaring voor deze melding.
Ook de leverancier heeft geen verklaring voor deze melding en stelde voor de toners dan maar terug te sturen.
Het lijkt erop dat HP hun toners wil monopoliseren wat me een beetje stoort...
Mijn vermoeden is nu echter dat de nieuwe firmware op mijn printer (die blijkbaar automatisch werd geïnstalleerd) de oorzaak is van deze melding.
Ben dan op zoek gegaan via google naar een "oude firmware versie" maar heb niets kunnen vinden.
Is er iemand die die weet waar ik eventueel een oude firmware versie kan vinden ? (uiteraard niet bij HP)

Alvast nu al bedankt hiervoor !

HP heeft inderdaad vrij recent de detectie van 'vreemde' cartridges verstrengd in de zin dat ze nu overgaan tot complete blokkering. Sommige leveranciers van replacements hebben al in het snuitje hoe ze die detectie kunnen bedriegen, andere niet ...

Die verstrenging zit hem inderdaad in de firmware van de printer en in die zin kan het terugplaatsen van de oude firmware inderdaad het probleem (tijdelijk ?) verhelpen. Maar of anderzijds de printer zelf het flashen van de firmware naar een oudere versie toelaat kan ik het niet zeggen... kan iemand hier verdere details geven misschien ?

Laatst bewerkt:
rechts klikkken link kopiëren en in een nieuwe tap plakken

link was naar '//ftp.hp.com/pub/softlib/software13/COL89536/lj-223854-2/Full_Webpack-48.6.4638-LJM404-M405_U_Full_Webpack.exe'

Laatst bewerkt door een moderator:
@Patrick.S en @ludo Je kan niet van een bezoeker hier verwachten dat die blindelings op een link geklikt die je hier publiceert en die zelfs een uitvoerbaar bestand opstart zonder dat je minstens de moeite doet om uit te leggen wat het is !

Het doorgeven van rechtstreekse linken naar een exe-bestand is LEVENSGEVAARLIJK voor je PC en gaat in tegen de meest elementaire voorzichtigheid. Ik had toch verwacht @Patrick.S dat je ondertussen beter zou weten !!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan