Status
Niet open voor verdere reacties.

woudie

Steunend lid
Vip Lid
Hallo,

Sinds een paar dagen wordt mijn laptop een 2de maal opgestart automatisch opgestart door het systeem na foutmelding.
Bij het opstarten en aanmelden verloopt alles normaal tot het moment dat in feite het bureaublad moet verschijnen.
In plaats daarvan krijg ik een blauw scherm met de melding dat er een fout is opgetreden en de computer opnieuw opgestart wordt.
De foutmelding is deze: VIDEO DXGKRNL FATAL ERROR.
Na de 2de opstart verloopt alles normaal met uitzondering dat nu de koeling voortdurend op hoger toerental draait, het scherm niet meer
automatisch uitschakelt en de laptop niet meer op stand by gaat.

Hoe kan ik dat herstellen?

Dank u

Woudie
 
Dit kan te maken hebben met de drivers, of vuil en stof zodat de grafische chip te warm wordt.

Omdat na de tweede opstart de foutmelding niet komt, is de laatste opties waarschijnlijker.


Start eens op in veilige modus en wat gebeurd er dan ? Zelfde foutmelding ?

Je kunt proberen de grafische kaart opnieuw te installeren met alle updates. en anders de laptop eens openmaken en alles schoonmaken. Vervang dan tevens de koelpasta wat tussen de grafische chip en het koelblokje aanwezig is en als hij dat toch open is, meteen ook de koelpasta van de processor en het koelblok.

Een VIDEO DXGKRNL FATAL ERROR kan komen als er een al te grondige registeropschoning heeft plaatsgevonden en verkeerde regels naar de dll bestanden voor de Grafische kaart zijn gewist uit het register. Maar omdat deze melding na een tweede opstart niet komt twijfel ik wel hieraan. De beste optie is daarom om zeker eens de grafische kaart opnieuw te installeren.
 
van het moment je de laptop kunt gebruiken ga je eens via een rechts klik op start naar energiebeheer ... klik verder op het gedrag van de aan/uit knoppen wijzigen ... klik dan verder op " instellingen wijzigen die momenteel niet beschikbaar zijn " en vink hier het snel opstarten uit ...bevestig dit met toepassen en ok .
 
fijn dat er een oplossing was.. echter wat was de oplossing ?
volstond het om gewoon het snel opstarten uit te zetten !
of heb je eerder een nieuwe driver geinstalleerd en deze daarna ontdaan van stof !
 
Ja, ik ben ook wel benieuw hoe dit opgelost is. Er waren hier een paar mogelijke oorzaken / oplossingen.
Dan hebben andere leden met een zelfde probleem hier ook iets aan.
 
Ik heb de laptop opgestart in veilige modus.
Via Instellingen
>> Bijwerken en Veiligheid >> Herstel
>> Geavanceerd opstarten >> Nu opnieuw opstarten

En hier is het ergens misgelopen (heb ik later bemerkt)
Ik was zo gefocust op de melding "FATAL ERROR" dat ik niet onmiddellijk bemerkt had dat alle app's verdwenen waren (?????)

Ik heb dan alles moeten her installeren, printer, anivirus, tekstverwerker enz.... sommige zaken terug eerst moeten downloaden van het net.
Nu mag ik pas zeggen dat de laptop werkt zo goed als nieuw.
De reactiesnelheid is eveneens verhoogd.

Woudie
 
OK bedankt voor het melden.

Wel rigoureus natuurlijk om alles opnieuw te installeren, maar vaak wel de snelste en beste oplossing bij moeilijke en onduidelijke problemen. Al is me nog niet helemaal duidelijk waar het volgens jou is misgelopen, want opstarten in veilige modus en een herstel uitvoeren zou dit soort problemen niet mogen veroorzaken. Ik vermoed dat er meer oorzaken aan vooraf waren gegaan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan