Status
Niet open voor verdere reacties.

KrisVM

Steunend lid
Vip Lid
Hallo

ik probeer een desktop te gebruiken als mini server en externe bureaublad in te stellen maar om een of andere reden krijg ik geen toegang.
alle instellingen zouden moeten correct zijn maar blijkbaar zie ik iets over het hoofd.
beide pc's zijn aan hetzelfde netwerk gekoppeld.
ik kies externe toegang via rechter m klik menu, maar toch steeds de melding dat de pc instellingen niet toestaan om externe toegang.
wat doe ik fout, beide pc's draaien op win10
Knipsel2.JPGKnipsel3.JPG
 
Misschien een firewall probleempje ?
Als je Windows Firewall gebruikt

toegestane_programmas.png


Gebruik je een andere softwarematige firewall, zal je daar even in de instellingen moeten zoeken.
 
Doe eens een ping naar de andere computer via de opdrachtprompt. Bijvoorbeeld als het lokale IP adres is 192.168.1.4
ping 192.168.1.4

Uiteraard moet je hier wel het juiste IP adres opgeven van de andere computer. Hier kun je achter komen door op de andere computer ook weer via de opdrachtprompt het commando ipconfig te geven.
De opdrachtprompt bereik je door de Windows toets en de R toets in te drukken en daarna CMD en op OK klikken.

Nog een vraag, hoe zijn de computers in het netwerk verbonden ? Via een router of heb je de pc's direct met elkaar verbonden via een Netwerkkabel ? In dit laatste geval zou je eens moeten kijken of Duplex aan staat in de netwerkkaart, anders een crosskabel gebruiken.
Er van uitgaande natuurlijk dat je de computer via het lokale netwerk over wil nemen via extern bureaublad.

Als de server zich op een andere locatie begint en er wordt via internet een computer benaderd via extern bureaublad gaat deze uitleg niet helemaal op.
 
pc zijn in hetzelfde netwerk verbonden, bestandsdeling werkt perfect ik wil gewoon vanop de laptop de desktop via extern bureaublad benaderen, desktop is rechtstreeks aangesloten op de router, de laptop via wifi
 
OK

Gebruik de Windowstoets en de R toets en plak dit in het invoervak C:\Windows\System32\mstsc.exe
Geef dan de computernaam waarmee je verbinding wil maken. Let op geef dus exact de naam van de computer, dit is hoofdlettergevoelig.


Wat krijg je dan te zien ?
 
"Hulp op afstand" is niet hetzelfde als "Remote Desktop", wat je waarschijnlijk wilt.
En hoogst waarschijnlijk gebruik je een Windows 10 home editie, waar dit standaard niet op aanwezig is. Zal dus niet werken. Op zen minst een Windows 10 Pro, en bij voorkeur een server OS ipv workstation wanneer gebruikt als "server".
 
"Hulp op afstand" is niet hetzelfde als "Remote Desktop", wat je waarschijnlijk wilt.
En hoogst waarschijnlijk gebruik je een Windows 10 home editie, waar dit standaard niet op aanwezig is. Zal dus niet werken. Op zen minst een Windows 10 Pro, en bij voorkeur een server OS ipv workstation wanneer gebruikt als "server".

Dat klopt inderdaad, maar ik ga er niet van uit dat hij een server wil opzetten met een Home Premium besturing.
 
klopt, beide pc's zijn win10 home editie, dus dit gaat niet werken, ik kan nog altijd als optie Teamviewer maar was aanvankelijk niet de bedoeling
het rare is wel dat extern bureaublad wel in de menu staat en mstc wel opent?
 
Dat klopt inderdaad, maar ik ga er niet van uit dat hij een server wil opzetten met een Home Premium besturing.

ik wil gewoon een bestaande desktop op afstand kunnen gebruiken die in een andere kamer staat, bvb mijn garage, hier hangt geen scherm meer aan, ik heb het in het verleden al gedaan met een adere desktop maar was dacht ik win 7 pro
 
klopt, beide pc's zijn win10 home editie, dus dit gaat niet werken, ik kan nog altijd als optie Teamviewer maar was aanvankelijk niet de bedoeling
het rare is wel dat extern bureaublad wel in de menu staat en mstc wel opent?

Je kan altijd Remote Desktop (MSTSC) openen om een verbinding te maken naar een ander toestel welke dit wel ondersteund. Je kan het alleen niet toepassen op je eigen 'home edition' toestel.

Ik denk wel dat er manieren zijn om dit met een tool. Meer info via deze link: http://www.softwareok.com/?seite=faq-Windows-10&faq=129
Ik weet wel niet of dit werkt en echt betrouwbaar/stabiel is. Maar is het proberen waard.
 
Je kan altijd Remote Desktop (MSTSC) openen om een verbinding te maken naar een ander toestel welke dit wel ondersteund. Je kan het alleen niet toepassen op je eigen 'home edition' toestel.

Ik denk wel dat er manieren zijn om dit met een tool. Meer info via deze link: http://www.softwareok.com/?seite=faq-Windows-10&faq=129
Ik weet wel niet of dit werkt en echt betrouwbaar/stabiel is. Maar is het proberen waard.

download gedaan maar install bestand ontbreekt, toch bedankt beide voor de hulp, ik zoek morgen nog wel wat verder naar alternatieven.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan