Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
hoi
wanneer ik mijn externe harde schijf aansluit op de pc maakt hij enkel een tikkend geluid en wil deze niet herkend worden,wat kan ik hier aan doen om alles er toch nog af te krijgen?
is deze externe schijf gevallen geweest ..?
want wat jij daar beschrijft is dat deze blijkbaar niet gelezen kan worden ...daar er een mechanisch defect is door het vallen !
Moet daarom niet gevallen zijn. Extreme slijtage kan dit ook veroorzaken.
Wanneer de leeskop niet gepositioneerd raakt, ga je ook niets meer kunnen recoveren. Die kans is bijna uitgesloten.
Incidenteel kan het ook aan de voedingsspanning liggen. Als de schijf niet voldoende voedingsspanning krijgt zal deze ook weigeren dienst te doen. Dit zou een tikkend geluid kunnen veroorzaken.
Krijg de schijf z'n spanning van een externe voeding of via een USB poort van de PC?
Je kan (zelfs als eindgebruiker) bij Western Digital online checken of je HDD al dan niet nog in garantie is. De check gebeurt via het serienummer dat op de behuizing staat en kan je via deze link uitvoeren.
denk niet dat dit mogelijk is aangezien deze dus niet kan gestart worden ...er bestaan speciale bedrijven die dit wel kunnen verwezenlijken maar die doen dit niet voor niets !
ook al bezat je nu over de Easeus data recovery dan nog kun je dit niet zelf ...jouw externe schijf weigerd om te starten ...wil je zelf de data die er op staat er af halen denk ik dat je de inwendige opslag schijf dien in te bouwen naar een andere behuizing ..(als dit mogelijk is !!)
Deze site maakt gebruik van cookies om de inhoud te personaliseren, jouw ervaring aan te passen en om je ingelogd te houden als jij je registreert.
Door deze site te blijven gebruiken, stem je in met ons gebruik van cookies.