Status
Niet open voor verdere reacties.

woudie

Steunend lid
Vip Lid
Regelmatig krijg ik berichten van de pensioenkas, verzonden met extensie aspx
Toen ik nog WIN XP gebruikte kon ik die lezen.

Nu bij WIN 8 gaan deze berichten niet meer open.

Kan ik iets downloaden om dit toch te lezen?


Bedankt.
 
Wel, aspx staat voor Active Server Page van Microsoft. Het heeft vrijwel geen enkele zin om zulke webpages naar een client te sturen omdat die ook niet horen te openen op een client. Die horen thuis op een webserver en zijn ontworpen om met achterliggende code (zoals .NET) te werken. Je kan naar een bepaalde ASPX page surfen op het internet, maar zoals ik al vermelde is dat enkel een interface naar de client toe. Zoiets als een html, maar dan met actieve code erachter (meestal nog in apparte bestanden). Een aspx kan misschien wel ontworpen worden zonder actieve code te gebruiken, maar dan zie ik eigenlijk het nut er niet van in.
Ben je zeker dat je geen link krijgt naar een webpagina?
 
Ik krijg geenenkele link naar een webpagina.
Als ik op de link van het bericht klik krijg ik dit:

DSCN9530.jpg

Als ik klik op openen, krijg ik volgende:

DSCN9531.jpg

En verder niets.

Ik denk dat het misschien beter is om verdere meldingen via de post te laten verzenden.

Toch bedankt
 
Ik zie dat je een fototoestel gebruikt.
En Windows 8 (8.1) gebruikt
Als je bij afbeeldingen een map hebt met de naam Screenshots
Hoef je enkel je Windows toets ingedrukt te houden terwijl je op print screen drukt op je toetsenbord.
Dan komt hij in die map terecht.
 
Ik vermoed dat er langs de kant van de server iets foutloopt. Kan je die GetDocument.aspx eens opslaan, en daarna hernoemen naar bijvoorbeeld pensioen.pdf

Kijk eens of je dat bestand kan openen dan?
 
Je zou kunnen proberen om het apsx bestand te openen via de browser.

Ook met een tekstverwerker zou het moeten lukken, maar dan krijg je tevens veel code te zien waar je niets aan hebt en hierdoor erg onoverzichtelijk.
 
Beste mensen,

Niets heeft resultaat gegeven.

Ik heb al de nodige maatregelen getroffen en te kennen gegeven dat ik zulke berichten via de post wens te ontvangen.

Toch bedankt voor jullie hulp.
 
Plaats het aspx bestand eens hier op het forum. Je dient dit wel eerst te zippen met een compressieprogramma om dit bestand te kunnen plaatsen op het forum. Dan ga ik eens kijken welke informatie er in staat. En kan dan misschien daarna de oplossing geven hoe jij het kunt openen.
Het plaatsen kan via de uitgebreide editor.

Tenzij het bestand belangrijke financiele informatie bevat, dan zou ik het uiteraard niet plaatsen op Pctuts, omdat deze finaciele gegevens dan voor elke bezoeker toegankelijk zijn.
 
Ik heb nog nooit een brief van de pensioenkas kunnen openen. Bovendien is het vinden er van op hun server verwarrend. De laatste was i.v.m. het formulier voor de belastings-aangifte. Moeilijk hier op Pctuts te zetten: jullie zouden eens kunnen zien welk een enorm pensioen ik geniet (sic). Ik denk dat ze er goed zouden aan doen hun IT-manager op vervroegd pensioen te zetten. Gelukkig krijg ik deze brief via ouderwetse post dan op papier toegestuurd. Gelukkig bestaat dat nog (snailmail dus).
Mvg | Walter
 
Een aspx bestand zou in pricipe geopend kunnen worden met elke browser.
Je dient dit bestand dan wel eerst op te slaan op de pc en daarna via rechtermuisklik via openen met. Navigeer daarna naar de browser als deze niet in de lijst voor komt.
Ook elke tekstverwerker zou dit moeten kunnen openen. Zoals bijvoorbeeld kladblok / notepad of wordpad, mar dan krijg je tevens alle gebruikte code te zien.
 
Een aspx bestand zou in pricipe geopend kunnen worden met elke browser.
Je dient dit bestand dan wel eerst op te slaan op de pc en daarna via rechtermuisklik via openen met. Navigeer daarna naar de browser als deze niet in de lijst voor komt.
Ook elke tekstverwerker zou dit moeten kunnen openen. Zoals bijvoorbeeld kladblok / notepad of wordpad, mar dan krijg je tevens alle gebruikte code te zien.

Ja en nee. Een aspx bestand komt zelden stand alone voor. Een aspx bestand bevat (meestal appart) code. Dit moet op een IIS server runnen met .NET activatie. Een client is geen webserver (in de meeste situaties).
Dus een client is op zich niets met een enkel aspx bestand. Tenzij er geen dependencies aan vast hangen. Maar dan heeft een aspx geen nut. Dan kan dit bijvoorbeeld evengoed een html bestand zijn.

Het bestand "GetDocument.aspx" spreekt eigenlijk ook al voor zich. Deze page moet via code het betreffende (PDF, Word, ....) document ophalen en aanbieden aan de client. Deze file "GetDocument.aspx" dient zelf niet gedownload te worden, maar moet uitgevoerd worden vanop de server. Volgens mij zit het probleem op de webserver en weet deze niet wat met die webpage aan te vangen. MIME type niet in orde of dergelijke. De webserver weet niet wat hiermee te doen en gaat dit gewoon ter download aanbieden aan de client, ipv the runnen vanop de server. Wat uiteraard niet de bedoeling is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan