Explorer.exe

Status
Niet open voor verdere reacties.

J.W.

Steunend lid
Vip Lid
Iedere keer als ik in de stamstructuur van de Verkenner (Windows 7) aan de linkerzijde op een map rechts klik sluit de verkenner af en wordt terug opgestart.

Systeemherstel helpt niet
Bij SFC /Scannow komen er meldingen van beschadigingen die niet kunnen hersteld worden.
Ik word dan verwezen naar C\Windows\Logs\CBS\CBS.log maar ik heb (als administrator) geen rechten om dit log te openen.

Als ik langs systeembeheer naar de logboeken ga - Windowslogboeken - Toepassingen krijg ik de volgende gegevens:

Fout: Application Error
Naam van toepassing met fout: Explorer.EXE, versie: 6.1.7601.17567, tijdstempel: 0x4d672ee4
Naam van module met fout: SHELL32.dll, versie: 6.1.7601.18517, tijdstempel: 0x53aa2e07
Uitzonderingscode: 0xc0000005
Foutoffset: 0x0000000000050506
Id van proces met fout: 0x1360
Starttijd van toepassing met fout: 0x01cfc3d2e9d59506
Pad naar toepassing met fout: C:\Windows\Explorer.EXE
Pad naar module met fout: C:\Windows\system32\SHELL32.dll
Rapport-id: 15b5aab1-2fc8-11e4-aba9-e06995d2958f

Informatie: Winlogon
De shell is onverwacht beëindigd en explorer.exe is opnieuw gestart.

Informatie: Windows error reporting
Foutbucket , type 0
Naam van gebeurtenis: APPCRASH
Antwoord: Niet beschikbaar
Id van CAB-bestand: 0

Handtekening van probleem:
P1: Explorer.EXE
P2: 6.1.7601.17567
P3: 4d672ee4
P4: SHELL32.dll
P5: 6.1.7601.18517
P6: 53aa2e07
P7: c0000005
P8: 0000000000050506
P9:
P10:

Bijgevoegde bestanden:
C:\Users\Gebruiker\AppData\Local\Temp\WER8546.tmp.WERInternalMetadata.xml

Deze bestanden zijn mogelijk hier beschikbaar:
C:\Users\Gebruiker\AppData\Local\Microsoft\Windows\WER\ReportArchive\AppCrash_Explorer.EXE_18112079ef47d4311559447d38caf4e3cb9643_04c89b74

Analysesymbool:
Opnieuw zoeken naar oplossing: 0nRapport-id: 15b5aab1-2fc8-11e4-aba9-e06995d2958f
Rapportstatus: 1

Iemand enig idee hoe dit te verhelpen is...
 
Open opdracht prompt als administrator en kopieer het volgende in het venster '' = findstr /c:"[SR]" %windir%\logs\cbs\cbs.log >sfcdetails.txt '' en daarna Enter.
Kan je dan de logbestanden niet zien.
 
Krijg dan de melding: findstr kan ' ' niet openen. (net zoals ik als admin)

Maar ik heb wel goed nieuws (voor mezelf)

Na een scan met Mbam heeft deze een trojan.agent gevonden en verwijderd in C:\Windows\hosts en sindsdien (enkele minuten geleden) kan ik terug rechtsklikken in de linkerzijde van de verkenner zonder dat deze sluit en terug opstart.

Maar waarom een trojan in een hostfile problemen oproept bij het rechtsklikken in de verkenner... dat weet ik niet.

Toch bedankt voor uw antwoord.
 
Je kan met zulk systeem mogelijk nog een tijd blijven verderwerken. Maar fouten in je systeembestanden die niet hersteld kunnen worden is niet goed. Afhankelijk van de hoeveelheid en aard van die bestanden ga je op termijn toch wel een herinstallatie moeten uitvoeren.
Er bestaat een mogelijkheid om die systeem bestanden manueel te herstellen Maar in de tijd dat je daaraan kan spenderen, heb je Windows al 5 keer geherinstalleerd. En dan heb je nog geen garantie dat alles is zoals het hoort.
 
Ik weet dat het "TIJD" wordt om eens alles te formateren en opnieuw te beginnen, maar ik zie er echt geweldig tegenop om W7 en al die programma's, samen met al de updates, te installeren en met een recent image kom ik niet verder want dan worden alle reeds bestaande fouten terug geïnstalleerd. Dan moet ik het eerste image dat ik gemaakt heb, net na de aankoop van de pc, terugzetten. Maar dan zal ik, na al de updates van W7 geïnstalleerd te hebben, alle programma's handmatig moeten terugzetten en eventueel updaten.
 
ik heb deze week 3 computers onder handen gehad welke alle 3 opnieuw dienden geinstalleerd te worden op vraag van de eigenaars natuurlijk.
wel globaal genomen ben ik met deze 3 gelijktijdig te werk gegaan en 1tje kon ik via de herstel optie aanwezig op de installatie dvd herstellen met behoud van alle programma's ,
maar het is inderdaad zo dat achteraf al de update's komen aan kloppen indien je voor een verse instal ga ....
selecteer je deze update's dan om deze vervolgens ook te downloaden en te installeren word er door de Windows zelf een selectie gemaakt welke dat ook echt nodig zijn ...en enkel die worden dan ook geinstalleerd ...
nu was het zo dat 1 pc van de 3 destijds niet voorzien was van het Service Pack en op deze pc werd dan eerst het win7 SP geinstalleerd en daarna pas de overige update's....
2 eigenaars hadden destijds ook het office 2010 er op staan bij aankoop en via de Microsoft download site hebben ze deze terug verkregen .
**wat ik hiermee wil zeggen , laat je niet afschrikken voor een verse instal van de windows indien dit echt nodig blijkt ...maar ook een herstel vanaf de windows dvd kan voor u wellicht de oplossing zijn ..!

Ashampoo_Snap_2014.08.30_12h31m46s_002_.png
 
Systeemherstel helpt niet
Bij SFC /Scannow komen er meldingen van beschadigingen die niet kunnen hersteld worden.

Als er Windows updates verschijnen zal windows 7 eerst een herstelpunt aanmaken op een hiervoor door windows gereserveerde partitie .
Blijkbaar is die herstelpartitie (geen recovery partitie) waar de nodige bestanden te vinden zijn om windows te herstellen om één of andere reden verdwenen waardoor systeemherstel niet meer kan uitgevoerd worden .Kan door een virus veroorzaak zijn, daar Mbam een trojan onderschept heeft . Een nieuwe installatie zal dus onvermijdelijk zijn .
 
Deze bronbestanden staan niet zozeer op een gereserveerde partitie, maar in de "Windows cache folder".

De locatie hiervan is afhankelijk van het OS:
Windows Vista en Windows 7: C:\Windows\winsxs\(Backup)
Windows XP: C:\Windows\System32\Dllcache

Info: Fix Corrupted Windows Files with sfc /scannow (Do This) [Quick Tip] | Windows 7 News | Windows Tools, Help & Guides

De volledige rechten op deze folder zijn dan ook voorbehouden aan de TrustedInstaller account. Mede om de inhoud van die folder te beschermen tegen malware. Het is daarom dan ook zeer onverstandig om een administrator account alle rechten te geven over de volledige inhoud van je rootdisk. Maw ga je zulke folders compromitteren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan