Status
Niet open voor verdere reacties.
Geachte Leden,

Heb een raar probleem met Excel 2016.
Als ik een Excel-file afsluit, blijft die nog minuten lang gebruik maken van de processor.
Als ik dus +/- 5 Excel-files na mekaar open en sluit is het gebruik van de processor 100% en moet ik manueel in Taakbeheer de lopen Excel-files 1 voor 1 sluiten om terug te kunnen werken.

Weet iemand hier hoe dat komt en, nog beter, hoe ik dit probleem kan oplossen.
Ik maak namelijk veel gebruik van Excel en dat telkens weer opnieuw manueel afsluiten is erg frustrerend.

Met goede hoor, en alvast dank voor jullie reactie

Rony
 
In vermoed dat excel dan nog bezig is om de bestanden Online op te slaan. Met een wat slechtere verbinding en als het om grote bestanden gaat kan dit soms wel even duren.

Als je One Drive uit wilt schakelen gebruik dan de Windows toets en de R toets en geef het volgende commando gpedit.msc
Je komt nu in een schermpje met beleid voor local computer.
Ga dan naar Beheersjablonen en dan naar Windows onderdelen. In het rechter veld even zoeken naar One Drive.
Open deze map en dan moet er ergens staan Voorkomen dat OneDrive wordt gebruikt voor bestandsopslag
Hier kun je dus veranderen of je dit wel of niet wilt gebruiken.
 
Lana,

Als ik gpedit.msc intik krijg ik volgende melding :
"Kan het bestand gpedit.msc niet vinden. Controleer of u de naam juist hebr ingevoerd en probeer het daarna opnieuw"

Voor alle duidelijkheid : ik werk met Windows10 en Office 16 via Office 365

Groetjes en alvast bedankt voor de aangeboden hulp

Rony
 
De Download link is wat moeilijk te vinden, daarom zal ik hem hier plaatsen als zip bestand.
 

Bijlagen

  • add_gpedit_msc_by_jwils876-d3kh6vm.zip
    854.5 KB · Weergaven: 169
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan