nijltjetweety
Niet meer actief
deze staking is door de 2 grote vakbonden uitgeroepen.
De ovs, de enige aanvaarde vakbond naast de 2 groten, doet niet mee.
Hieronder even de tekst van het uitgehangen bericht van de OVS
De OVS wil klare wijn schenken met betrekking op de
staking van 4 op 5.11.09
Wanneer de erkenden een staking uitroepen en de OVS blijft afzijdig krijgen wij het verwijt dat wij niet bekommerd zijn om het personeel. Wanneer wij wel deelnemen klinkt het in een bepaalde hoek dat wij de erkenden slaafs volgen. Nochtans, geen van beide voorstellingen is juist, daarom verduidelijking van ons standpunt.
Toen de NMBS met haar herstelplan voor B-Cargo voor de dag kwam hebben wij onmiddellijk gezegd dat de voorgestelde ingreep niet kon aanvaard warden. Dit was onze persoonIijke visie en die is nog niet gewijzigd. Als de EO, althans volgens eigen zeggen want wij worden buiten elke onderhandeling gehouden, beweren dat geen consensus met de NMBS mogelijk is moeten wij hen het voordeel van de twijfel geven.
Er is de laatste maanden teveel de nadruk gelegd op B-Cargo. Het is juist dat een herstructuratie daar haar oorsprong heeft maar last het voldoende doordringen dat B-Cargo slechts een startpunt betekent voor verdere aanpassingen binnen de NMBS en zelfs de volledige NMBS-Groep, Als het herstelplan bij B-Cargo wordt doorgevoerd staat de deur wagenwijd open voor de rest van de onderneming. Bundel 541 is een doorn in het oog voor CEO Descheemaecker en wat belet dat die bundel, de enige bescherming van de werknemers, wordt aangepast op een wijze die voor de NMBS het best uitkomt zonder rekening te houden met het personeel?
Degenen die denken dat hen niets kan overkomen omdat zij geen deel uitmaken van de Cargogroep vergissen zich. De NMBS ziet veel verder en heeft ook al de liberalisering van het reizigersvervoer op het oog.
Het meest getroffen door het herstelplan zijn de treinbestuurders. Men is nu al prestaties van 11 uur aan het inlassen en de werkdruk moet nog gevoelig omhoog door nog meer polyvalentie in te bouwen en meer productiviteit aan de dag te leggen.
De aanval op onze werkomstandigheden kunnen wij niet aanvaarden. De problemen die de liberalisering van het vrachtvervoer hebben veroorzaakt dienen gezocht bij de leiding van de NMBS die tekort is geschoten bij de voorbereiding van de liberalisering en haar blunder nu wil rechtzptten op de kap van het personeel. Daar kunnen wij niet achterstaan.
De ovs, de enige aanvaarde vakbond naast de 2 groten, doet niet mee.
Hieronder even de tekst van het uitgehangen bericht van de OVS
De OVS wil klare wijn schenken met betrekking op de
staking van 4 op 5.11.09
Wanneer de erkenden een staking uitroepen en de OVS blijft afzijdig krijgen wij het verwijt dat wij niet bekommerd zijn om het personeel. Wanneer wij wel deelnemen klinkt het in een bepaalde hoek dat wij de erkenden slaafs volgen. Nochtans, geen van beide voorstellingen is juist, daarom verduidelijking van ons standpunt.
Toen de NMBS met haar herstelplan voor B-Cargo voor de dag kwam hebben wij onmiddellijk gezegd dat de voorgestelde ingreep niet kon aanvaard warden. Dit was onze persoonIijke visie en die is nog niet gewijzigd. Als de EO, althans volgens eigen zeggen want wij worden buiten elke onderhandeling gehouden, beweren dat geen consensus met de NMBS mogelijk is moeten wij hen het voordeel van de twijfel geven.
Er is de laatste maanden teveel de nadruk gelegd op B-Cargo. Het is juist dat een herstructuratie daar haar oorsprong heeft maar last het voldoende doordringen dat B-Cargo slechts een startpunt betekent voor verdere aanpassingen binnen de NMBS en zelfs de volledige NMBS-Groep, Als het herstelplan bij B-Cargo wordt doorgevoerd staat de deur wagenwijd open voor de rest van de onderneming. Bundel 541 is een doorn in het oog voor CEO Descheemaecker en wat belet dat die bundel, de enige bescherming van de werknemers, wordt aangepast op een wijze die voor de NMBS het best uitkomt zonder rekening te houden met het personeel?
Degenen die denken dat hen niets kan overkomen omdat zij geen deel uitmaken van de Cargogroep vergissen zich. De NMBS ziet veel verder en heeft ook al de liberalisering van het reizigersvervoer op het oog.
Het meest getroffen door het herstelplan zijn de treinbestuurders. Men is nu al prestaties van 11 uur aan het inlassen en de werkdruk moet nog gevoelig omhoog door nog meer polyvalentie in te bouwen en meer productiviteit aan de dag te leggen.
De aanval op onze werkomstandigheden kunnen wij niet aanvaarden. De problemen die de liberalisering van het vrachtvervoer hebben veroorzaakt dienen gezocht bij de leiding van de NMBS die tekort is geschoten bij de voorbereiding van de liberalisering en haar blunder nu wil rechtzptten op de kap van het personeel. Daar kunnen wij niet achterstaan.
Laatst bewerkt: