Deze post is ergens wel een beetje off-topic, maar ik wou het toch even vermelden.
Onlangs had ik het (onnozele) idee van de beruchte KB die WGA installeert eens toe te laten op de pc van een kennis. Ik heb dit al meerdere malen gedaan op andere machines en er geen problemen mee gehad.
In dit geval was er blijkbaar sprake van een piratenversie. bij de heropstart na updaten startte de pc vanzelf op in veilige modus met een zwart scherm en enkel een dialoogvenster dat vraagt om nu te kopen of later. Eerst 'later' es geprobeerd, maar dan startte de besturing niet door. Een systeemherstel doen van een week gaf geen oplossing. In samenspraak met de eigenaar beslissen we tot aankoop van het wga-pakket. ( 142.09€ ). Na verdere pogingen krijg ik het ding weer aan de praat, maar ondertussen was de bestelling geplaatst en online betaald naar MS Ireland. Men zou denken dat je daar niet meer onder uit kan.
Toch hebben we na minder dan een dag volgend op onze vraag tot annulatie vd bestelling reeds meerdere mails ontvangen (van wga@microsoftdirect.com) die de annulatie confirmeren en vragen naar zijn bankaccount om de refund te kunnen uitvoeren. Hij heeft ondertussen meerdere telefoontjes gehad uit Ierland om te vragen of hij zijn geld al terug had. Zolang dat niet is wordt er dagelijks gebeld. VAN SERVICE GESPROKEN!!!!
Ja Bill, ge stijgt in m'n achting...
Onlangs had ik het (onnozele) idee van de beruchte KB die WGA installeert eens toe te laten op de pc van een kennis. Ik heb dit al meerdere malen gedaan op andere machines en er geen problemen mee gehad.
In dit geval was er blijkbaar sprake van een piratenversie. bij de heropstart na updaten startte de pc vanzelf op in veilige modus met een zwart scherm en enkel een dialoogvenster dat vraagt om nu te kopen of later. Eerst 'later' es geprobeerd, maar dan startte de besturing niet door. Een systeemherstel doen van een week gaf geen oplossing. In samenspraak met de eigenaar beslissen we tot aankoop van het wga-pakket. ( 142.09€ ). Na verdere pogingen krijg ik het ding weer aan de praat, maar ondertussen was de bestelling geplaatst en online betaald naar MS Ireland. Men zou denken dat je daar niet meer onder uit kan.
Toch hebben we na minder dan een dag volgend op onze vraag tot annulatie vd bestelling reeds meerdere mails ontvangen (van wga@microsoftdirect.com) die de annulatie confirmeren en vragen naar zijn bankaccount om de refund te kunnen uitvoeren. Hij heeft ondertussen meerdere telefoontjes gehad uit Ierland om te vragen of hij zijn geld al terug had. Zolang dat niet is wordt er dagelijks gebeld. VAN SERVICE GESPROKEN!!!!
Ja Bill, ge stijgt in m'n achting...