EU gelast verlaging van het vermogen van stofzuigers in alle huishoudingen

Status
Niet open voor verdere reacties.

DDragon80

Beheerder
Forumleiding
Admin
De Europese Commissie heeft besloten dat vanaf 2017 huishoudingen alleen nog maar gereinigd mogen worden met stofzuigers met een vermogen van tot 900 watt. Daardoor moet iedere huishouding driemaal zo lang als tot nu toe stofzuigen om zijn woning schoon te krijgen.

Link naar het volledige artikel:
EU gelast verlaging van het vermogen van stofzuigers in alle huishoudingen | E.J. Bron


En ik vrees dat dit helaas geen grap is. Ik hoor graag het tegendeel eigenlijk...
 
DDragon80 : je moet je eens een nieuwe kalender aanschaffen...we zijn al halfweg Juli......1 april is reeds een tijdje achter ons !!

Deze onzin kan toch niet anders dan een 1 april-vis zijn....... (hoop ik)
 
blijkbaar is dit geen onzin ...

Fabrikanten hebben het vermogen van stofzuigers de afgelopen jaren alleen maar verder opgeschroefd.
Dit is de EU een doorn in het oog en dus komen er nieuwe regels.
Per 1 september 2014 hebben alle nieuwe stofzuigers een energielabel én is het maximale vermogen beperkt: eerst tot 1600 Watt en later tot 900 Watt.
Maar wat schieten we daar als consument mee op?
Wordt ons huis minder schoon?
Of moeten we nu langer stofzuigen voor hetzelfde resultaat?

James Dyson, de uitvinder van de gelijknamige stofzuigers is alvast tegen het nieuwe label en is een rechtszaak begonnen tegen de EU.
Hij kan het in elk geval betalen want hij is één van de rijkste mensen van Engeland.
Dyson kijkt trouwens ook niet naar een rechtszaak meer of minder.


**Dit is allemaal onderdeel van een Ecodesign-richtlijn waarbij de Europese overheden willen dat het verbruik van 40 populaire huishoudtoestellen drastisch daalt (denken we maar aan de gloeilamp).

lees meer ...
 
DDragon80 : je moet je eens een nieuwe kalender aanschaffen...we zijn al halfweg Juli......1 april is reeds een tijdje achter ons !!

Deze onzin kan toch niet anders dan een 1 april-vis zijn....... (hoop ik)

Volgens mij ligt 1 september 2014 en 1 september 2017 niet achter ons?
 
Het wordt tijd dat iemand ons eens verlost van die gekken in Brussel.
Ik had ook al eens een verhaaltje gelezen dat men tevens bezig is met de hoeveelheid water dat een toilet per keer mag spoelen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan