Status
Niet open voor verdere reacties.

Cees Medema

Steunend lid
Vip Lid
Hallo,

Ik heb een EReader Icarus, die van nieuwe firmware moet worden voorzien: het scherm reageert nergens meer op. Ik beschik over de nieuwe firmware op mijn W10 PC. Heb op advies van de leverancier de EReader geformatteerd door het te koppelen aan mijn PC en de format daarmee uit te voeren. Ik sta nu klaar om de nieuwe firmware vanaf mijn PC op de EReader te kopieren waarna die zichzelf weer zou moeten installeren. De PC herkent echter de EReader nier meer, dus kan ik firmware niet op de EReader kopiëren. Kunnen jullie me hierbij helpen? Krijg de indruk dat dit de leverancier niet gaat lukken en hoop (denk ;=) dat jullie dat wel kunnen. Hoop dat het gaat lukken.
 
en de reset op je Ereader( zal misschien ook niet meer werken omdat de schijf geformatteerd is ?)

bij mijne ereader die map met settings meeste is dat allemaal voor windows

zzzzzzz.JPG
de map van windows staan dll, in dat zal dan die drivers zijn

misschien drivers zoeken voor de ereader dat de pc die terug herkent

ik vind alleen maar iets voor windows 8 zoiets zou het moeten zijn maar dan voor windows 10, je moet dat alleen maar eens lezen niks mee doen want ik weet het eigenlijk ook niet
misschien wachten tot er iemand komt die er meer van weet

http://www.totalereaders.com/icarus/files/Illumina%20E653%20Windows%208%20how%20to%20install%20USB%20driver%20manually.pdf



 
ik heb de handleiding van de E653BK gevonden en daar zegt men het volgende betreffende het upgraden van firmware....

Hoe kan de firmware geupdate worden?
1. Download de firmware upgrade bestanden van onze website:
http://www.icarusreader.com/viewcategory/4-firmware Kies hier de ICARUS Illumina
HD. Beschikbare firmwares voor de Illumina HD vindt u hier. Als hier geen bestanden
staan, betekent dit dat er nog geen firmware update beschikbaar is.
2. Pak dit bestand uit met een decompressie tool, zoals 7-Zip, Winzip etc.
3. Verbind e-reader met de USB kabel met de computer
4. Kopieer de uitgepakte bestanden naar de root van de e-reader (intern geheugen)
5. Verbreek de verbinding en schakel de e-reader uit
6. Druk gelijktijdig op de OK knop en de aan/uitknop en houdt deze ingedrukt tot er een
melding op het scherm verschijnt (dat de firmware geupgrade wordt). Laat dan de knoppen los.
7. Het duurt ca. 3 minuten om de firmware te installeren. Hierna start de e-reader
automatisch opnieuw op.
8. Gereed

**wat me hier opvalt is dat er dus niet gesproken word om eerst een format te doen ...!
de leverancier heeft u dus een verkeerde handeling laten doen !

deze handleiding vind je hier
er zou normaal gezien ook een rezet opening voorhanden moeten zijn ... bij u is dit aan de onderkant

Ashampoo_Snap_2016.03.10_17h38m42s_002_.png
 
Op de afbeelding in antwoord#5 zie ik bij 11 en 12 kleine rondjes. Waarschijnlijk is hier een resetknopje aanwezig.
Gebruik een paperclip en duw deze voorzichtig in het juiste reset ronde gaatje ( Als ik het tenminste juist heb dat daar een resetknopje aanwezig is ) Meestal hoor je een heel zacht klikje.
Soms moet je dit resetknopje even ingedruk houden en daarna het apparaat inschakelen en daarna de paperclip uit het gaatje halen.

Heel misschien gaat hij nu naar de fabriekssettings. Vaak staat het os ergens in een rom opgeslagen.
 
voor alle duidelijkheid is het voor de E653BK de opening bij nummer 11 (dacht dat dit al duidelijk was aangezien deze in het groen gemarkeerd werd ).
 
Heb van de leverancier het advies gekregen om het apparaat op te sturen, geen garantie, dus niet de moeite waard.
Dank weer allemaal voor het actieve meedenken. Het was me weer een waar genoegen! :bravo:
 
Hallo, Is dit probleem inmiddels verholpen? Zo ja, dan ben ik benieuwd hoe. Ik heb exact hetzelfde. Ik heb 2 van deze ereaders. Met een is het gelukt via het plaatsen van een update.zip file in de root van de sd card. Bij de tweede ereader lukt het niet. Ik zou deze graag willen benaderen vanaf de pc met Windows 10, maar krijg dit niet voor elkaar.
 
Denk dat als je een tablet 7" koopt dat je dan bij de goedkoopste versie's goedkoper bent dan een Ereader.
Reeds vanaf 79€

Ik heb een gratis 7" tablet van bij "Test aankoop". Daar staat "Moon+ reader Pro " op. Voor een Windows pc gaat het ook met "Calibre".
 
Denk dat als je een tablet 7" koopt dat je dan bij de goedkoopste versie's goedkoper bent dan een Ereader.
Reeds vanaf 79€

Ik heb een gratis 7" tablet van bij "Test aankoop". Daar staat "Moon+ reader Pro " op. Voor een Windows pc gaat het ook met "Calibre".

voor boeken te lezen is een Ereader toch onmisbaar vind ik die heeft Elektronisch papier is niet zo vermoeiend om te lezen
tablet geeft te veel licht om te lezen( allee vind ik )
 
Denk dat als je een tablet 7" koopt dat je dan bij de goedkoopste versie's goedkoper bent dan een Ereader.
Reeds vanaf 79€

Ik heb een gratis 7" tablet van bij "Test aankoop". Daar staat "Moon+ reader Pro " op. Voor een Windows pc gaat het ook met "Calibre".

MIk, een Ereader heeft een heel ander type scherm als een tablet pc heeft. Je kan natuurlijk op een tablet ook boeken lezen, maar zoals hier al vemeld is dit een heel vermoeiend scherm. Dat van een Ereader is bruin groen van kleur, heeft een heel ander type van backlight en heeft een mat scherm, is speciaal ontworpen om enkel boeken op te lezen en dat is precies of leest van een papieren blad. Dit scherm heeft ook maar 1 kleur en dat is zwart wat heel goed uitkomt op dat bruingroene matte scherm. Dat heeft ook een kleine zuinige processor en je kan dus uren aan 1 stuk lezen zonder dat hij aan de lader moet. Een tablet pc verbruikt zeker 5à 10 x meer stroom als een Ereader. Als het apparaat zuiver bedoeld is om boeken op te lezen is een Ereader wel aangewezen, zeker voor de boekenwormen onder ons.
 
Ik had een Ereader. Maar deze wou plots van het ene op het andere moment niets meer doen. Heb dan die mini tablet gebruikt. Veel minder gewicht. Mijn kleindochter had dezelfde Ereader of ik en wou die wegdoen. Die heb ik overgekocht. Toch blijf ik nog altijd lezen op die tablet. Ik lees alle dagen.
 
Ik had een Ereader. Maar deze wou plots van het ene op het andere moment niets meer doen. Heb dan die mini tablet gebruikt. Veel minder gewicht. Mijn kleindochter had dezelfde Ereader of ik en wou die wegdoen. Die heb ik overgekocht. Toch blijf ik nog altijd lezen op die tablet. Ik lees alle dagen.
Zo zie je dat ieder zijn mening heeft. Ik lees amper, dus is een Ereader niet aan mij besteed. Maar ik heb een vriendin die zowel pc, tablet als een Ereader heeft. Zij leest alleen maar op haar Ereader en ze leest ook vrij vaak. Ik vond dit eigenlijk wel heel aangenaam toen ik het toestel in mijn handen had. Het scherm was wel niet groot, ik denk 6". Dat dingetje woog ook niet zo gek veel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan