Windows 11 Er is niet voldaan aan de systeemvereisten. Ga naar Instellingen voor meer informatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Andre Vb

Steunend lid
Vip Lid
1671195257748.png

Een vriend werkt al geruime tijd met windows 11 en na updates krijgt hij nu rechts onderaan bovenstaande melding,
verder kan hij normaal verder werken.
zijn pc
ASUS P8Z77-V LX2,s1155
INTEL Core i5 3570K , CORSAIR 8GB
SSD 500 GB - WESTERN DIGITAL 1000GB

Weet iemand hoe ge deze melding kunt verwijderen

a) zorgen dat hij wél aan de systeemvereisten voldoet - maar dat kan lastig zijn c.q. nieuwe aankoop vereisen of
b) Windows 11 installeren met een install die de check omzeilt (vb. Rufus) - hier al omstandig en meermaals besproken.

a) zorgen dat hij wél aan de systeemvereisten voldoet - maar dat kan lastig zijn c.q. nieuwe aankoop vereisen of
b) Windows 11 installeren met een install die de check omzeilt (vb. Rufus) - hier al omstandig en meermaals besproken.
Hij is geinstalleerd met windows 11 , al geruime tijd, maar nu na een update komt die melding

citaat #1 Een vriend werkt al geruime tijd met windows 11.

snap ik, maar doet niets af aan mijn antwoord.
Makkelijkst is dan voor hem om een install-in-place te doen met een Windows 11 installatiebestand (ISO) aangemaakt met de speciale optie daartoe van een recente versie van Rufus.

snap ik, maar doet niets af aan mijn antwoord.
Makkelijkst is dan voor hem om een install-in-place te doen met een Windows 11 installatiebestand (ISO) aangemaakt met de speciale optie daartoe van een recente versie van Rufus.
Dus de melding gewoon wegkrijgen eventueel via regedit weet je niet.

uw a) & b) ken ik zelf ook goed genoeg, ik heb ze hier zelf al aangebracht.

dit zou het oplossen:

https://winaero.com/downloads/2022/03/sv1_sv2_desktop_watermark.zip

of

Quick Method:

If you’re running Windows 11 build 22557 or higher, use the following command in the Run dialog

reg add “HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\UnsupportedHardwareNotificationCache” /v SV2 /t REG_DWORD /d 0 /f

If you’re running Windows 11 build 22500.88 and higher, use the below

reg add “HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\UnsupportedHardwareNotificationCache” /v SV1 /t REG_DWORD /d 0 /f

Off topic: en serieuze bedenking : moeten wij hier al dat omzeilen van (beveiliging!) -systeem- vereisten van een OS blijven 'faciliteren'/ 'promoten' / 'helpen'?
Al die 'hacks'; maken die ons nu ook eigenlijk zelf 'good' hats' of toch ook (onbedoeld) een beetje 'black ' hats?
Ben ik hier nu echt die 'lone wolf' die zijn toestellen (bewust) niet upgrade naar Win11 omwille van het niet vervullen van de systeemvereisten?

@loomax Het omzeilen van de systeemvereisten van MS voor zijn Windows 11 kun je bezwaarlijk een veiligheidsrisico noemen. Hoogstens een operationeel risico en dan nog enkel voor de gebruiker zelf, niet voor zijn omgeving.

Dat niet meer 'bespreken' (promoten is nog iets anders) zou betekenen dat we onvoorwaardelijk plooien voor de commerciële, louter mercantiele machtshonger van M§oft ...

Als je het zo lang mogelijk gebruik willen maken van je materiaal dat je nog niet zo lang geleden kocht met je zuur verdiende centjes een 'hack' noemt dan is de politiek van M§oft op zijn minst machtsmisbruik.
En daar zijn we inderdaad niet zo meteen wild van.

Dat niet meer 'bespreken' (promoten is nog iets anders) zou betekenen dat we onvoorwaardelijk plooien voor de commerciële, louter mercantiele machtshonger van M§oft ...
Een 'tweak' (aanpassing) aanreiken is toch wat meer dan 'bespreken', hé!
Als je het zo lang mogelijk gebruik willen maken van je materiaal dat je nog niet zo lang geleden kocht met je zuur verdiende centjes een 'hack' noemt dan is de politiek van M§oft op zijn minst machtsmisbruik.
En daar zijn we inderdaad niet zo meteen wild van.
Ik ook niet, maar Win10 blijft nog jaren een volwaardig ondersteund OS. Mijn 'oude' toestellen zien het nut van een (hack)-upgrade echt niet in.
Het omzeilen van de systeemvereisten van MS voor zijn Windows 11 kun je bezwaarlijk een veiligheidsrisico noemen. Hoogstens een operationeel risico en dan nog enkel voor de gebruiker zelf, niet voor zijn omgeving.
Wat niet is kan nog komen. Het beoogde effect van de 'systeemvereisten' voor Win11, zijn basaal toch 'veiligheid-verhogend'?

Waarom MS dit 'omzeilen' schijnbaar oogluikend toestaat, is me een raadsel.
Is de melding waarvan sprake in topic #1, een voorbode van iets?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan