eId-lezer Windows8

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb een nieuwe pc met Windows8.
Ik heb een eId-lezer type ACR38U Spacechip van fedict (van Ministerie). Deze werkte prima met Vista.
Downloaden van de software via website van readers.eid Belgium.be ook gelukt.
Maar op moment dat gevraagd wordt de lezer in de USB aan te sluiten en ik dit ook doe, komt er geen beweging in.
Kan iemand mij raad geven?
Dit alles in het vooruitzicht om mijn belastingsaangifte online te kunnen ingeven.
Bedankt op voorhand
 
eerder was hier een zelfde vraagstelling geweest (vind deze echter nergens terug ) daar had ik de oplossing aangebracht ...
nu vermoed ik dat java vereist is om de e-id kaartlezer te kunnen gebruiken.

je plugt de kaartlezer in een usb poort ...
en zorgt dat java aanwezig is op de pc ..
je steekt je identiteitskaart in de lezer ..
als je dan het icoontje aanklikt op het buroblad dan zullen de gegevens verschijnen ...

**je bent er wel iets te vroeg bij ....de online aangifte is nog niet beschikbaar !
 
Even gaan spieken op het MS forum;
Heb het installatie programma terug opgestart via "compatibiliteitsproblemen oplossen "
Je kan dit vinden via rechterklik op programma bestand , dan klik problemen met programma oplossen.
Dan kies je maar ( programma werkte in oudere versies..... )
Dan kies je een omgeving vb W7 waarin het wel werkte
Programma testen.
Na herstart werkte mijn card reader acr38u.
 
Ik heb een nieuwe pc met Windows8.
Ik heb een eId-lezer type ACR38U Spacechip van fedict (van Ministerie). Deze werkte prima met Vista.
Downloaden van de software via website van readers.eid Belgium.be ook gelukt.
Maar op moment dat gevraagd wordt de lezer in de USB aan te sluiten en ik dit ook doe, komt er geen beweging in.
Kan iemand mij raad geven?
Dit alles in het vooruitzicht om mijn belastingsaangifte online te kunnen ingeven.
Bedankt op voorhand
ga naar de fabricant en download de driver die zal je mankeren
ik heb deze ook staan via een usb poort
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan