Eerste grote XP-lek dat Microsoft niet meer dicht

Status
Niet open voor verdere reacties.
XP wordt niet meer ondersteund. Dus wat er ook lek moge raken, XP is hierna definitief lek.

In dit geval betreft het de IE browser die in samenwerking met XP gebruikt wordt.
 
IE is al jaren de browser met de meeste lekken, daar kunnen we het over eens zijn denk ik en anno 2014 werken met IE 8 terwijl er veilige browsers beschikbaar zijn, tja ... da's zoals met een koersfiets met platte tubes rijden over kasseien.
 
IE is al jaren de browser met de meeste lekken, daar kunnen we het over eens zijn denk ik en anno 2014 werken met IE 8 terwijl er veilige browsers beschikbaar zijn, tja ... da's zoals met een koersfiets met platte tubes rijden over kasseien.

Dat moet je eens tegen bedrijven gaan zeggen die soms nog honderden XP machines moeten vervangen tijdens deze economische resessie.

De meeste thuis PC's zullen het probleem niet zijn.
 
Het is niet wat de gebruiker altijd wenst, maar het is wat de infrastructuur kan bieden. Zoals Lana hier aanhaald.
Als thuisgebruiker kan je altijd het laatste nieuwe installeren en alles wat de thuisgebruiker wenst zal in veel gevallen ook werken. Maar in bedrijfsomgevingen is dit niet altijd het geval. Neem nu als voorbeeld een SAP webportal. Als je niet op de laatste nieuwe kernel draait, gaat dit problemen geven met de nieuwere browsers zoals IE 11. En dan praat ik nog niet over veel andere sowieso niet gesuporteerde webbrowsers voor dit product! En een nieuwe kernel is niet zo even een snelle update... Dit vraagt soms maanden voorbereiding, aanpassing, etc... Dus ja, laten we even op de laatste nieuwe browser gaan, want dan zijn we veilig. Tja, dat gevoel van veiligheid tov een productie omgeving die nietmeer optimaal werkt? Maak je keuze... Als het toch zo simpel allemaal was.

Een ander voorbeeld. Er wordt een toestel aangekocht ter waarde van ... duizenden euro's. Software werkt op Windows XP. Update is wegens technische of budgetaire redenen niet voor handen. Wat ga je doen? Toestel even bij het afval dumpen?

Dit zijn real life situaties die zeker voorkomen. En die zeker niet een ver van mijn bed toestand zijn. Maar weeral, voor thuisgebruikers niet van toepassing zijn. En die zulke situaties ook zeer moeillijk vatten of begrijpen.
 
Precies Dragon het zit ingewikkelder in elkaar dan met vanuit de huiskamer denkt. Sterker nog, als ik morgen op mijn werk ben en ik start de pc op heb ik ook een Windows XP besturing.

En waarom ? Omdat het geld er niet is om het volledige computerpark te vervangen.

Op 1 laptop zal Windows 98 moeten blijven staan, omdat ik anders bepaalde apparatuur niet meer kan aansturen zoals de Omnidrive van BSS FDS-366T | BSS Networked Audio Systems
Soundbench v3 (Windows) | BSS Networked Audio Systems

Deze laptop wordt ook wel eens voor andere doeleinden gebruikt en moet hierdoor ook wel eens aan internet hangen.
 
"Computerforums" zijn niet ontstaan zijn om ICT-problemen in het bedrijfsleven op te lossen, zij vormen echter wel een community waar thuisgebruikers met vragen / problemen terecht kunnen, zodat ze deze kunnen oplossen zonder in de wereld van de "professionele hulpverleners" "gepluimd" te worden door het doorgeven van ervaringen en oplossingen ... samen sterk, door samen te denken, door samen te zoeken naar oplossingen én door ervaringen uit te wisselen ... als thuisgebruiker.

That's the spirit ! (y)
 
"Computerforums" zijn niet ontstaan zijn om ICT-problemen in het bedrijfsleven op te lossen, zij vormen echter wel een community waar thuisgebruikers met vragen / problemen terecht kunnen, zodat ze deze kunnen oplossen zonder in de wereld van de "professionele hulpverleners" "gepluimd" te worden door het doorgeven van ervaringen en oplossingen ... samen sterk, door samen te denken, door samen te zoeken naar oplossingen én door ervaringen uit te wisselen ... als thuisgebruiker.

That's the spirit ! (y)

Hierop wil ik een kanttekening plaatsen.
Pctuts is er voor iedereen! Voor de thuisgebruiker, voor de kleine zelfstandige maar ook voor iedereen in het bedrijfsleven die met een probleem zit.
Zeker kleine bedrijfjes die het momenteel zwaar hebben met de huidig economie werken soms nog met verouderde computers waarop vaak nog XP staat.
Men koopt liever nieuw gereedschap waar geld mee verdient kan worden dan een nieuwe pc voor planning en de boekhouding.

Hier zit op dit moment een groot probleem.
 
Ik beweerde ook niet dat pctuts niet voor iedereen toegankelijk is, ik had het puur over het ontstaan van computerforums: deze zijn niet ontstaan "op vraag van" het bedrijfsleven.

Wanneer we terugkeren naar bericht #1, dan komen we bij een lek in IE dat niet meer wordt gedicht ... een lek in een onveilige browser waar, gelukkig maar, tal van veilige alternatieven voor beschikbaar zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan