Status
Niet open voor verdere reacties.
hoi,
ik ken een paar mensen waarvan ze elk met hetzelfde probleem zitten.
zij werken allen met een verschillende versie van windows 7.
hebben elk een dvd-rw brander, en deze werkt niet naar behoren.
cd's kunnen zij zonder probleem lezen en branden.
dvd's ,zelfs originele films worden niet herkent,
de pc geeft wel aan dat er wel een dvd station zit,maar als je een film insteekt doet hij niets
en als je op eigenschappen klikt geeft hij 0 bites aan, hij geeft zelfs niet aan dat er een dvd schijf inzit.
k'heb de stuurprogramma's verwijderd en met een nieuwe opstart automatisch opnieuw geinstalleerd.
het is al het 3de geval dat ik tegenkom allen met windows 7.
dus het station wordt wel degelijk als dvd-rw station herkent door windows, maar je kan er enkel cd's mee bewerken,en dvd'schijven worden niet herkent.
kan er iemand een oplossing geven aub
eentje ervan is een NEC DVD-RW ND 3550 ATA Device.
er worden bijna of geen films mee gelezen en nog veel minder gebrand.
(mensen zijn al een beetje van ouderdom)
 
Deze problemen ken ik nog van de eerste Beta versies van Windows 7.
Toen waren het driver problemen.
Kijk daarom eens bij apparaatbeheer bij de Dvd-/CD-rom stations. Staan daar gele uitroeptekens ?

Met devmgmt.msc linksonder plakken kom je het snelste bij apparaatbeheer.

Deze problemen ken ik nog van de eerste Beta versies van Windows 7.

[edit] deze gaan helaas soms nog door. probeer zoals Tuts zegt een een herinstallatie van je driver. weet je niet waar die te vinden/ hoe hij heet/ hoe te installeren,...? geen probleem. koppel de drive eens los en reboot. doe dat nogmaals nadat je de cd/dvd weer aansluit. allicht gaat windows de driver (opnieuw) zelf installeren.[/edit]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
bedankt vo de snelle reactie,
jah heb ik ook al gehad met de drivers voor de audio en de videocard.
welke updates zou ik dan moeten verwijderen met betrekking tot het stuurprogramma van het dvd station.
 
bedankt vo de snelle reactie,
jah heb ik ook al gehad met de drivers voor de audio en de videocard.
welke updates zou ik dan moeten verwijderen met betrekking tot het stuurprogramma van het dvd station.

best syteemherstel doen naar de dag voordat je het probleem kreeg. en dan selectief te werk gaan met updaten, niet automatisch laten lopen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan