Status
Niet open voor verdere reacties.

j.vaneerdewegh

Steunend lid
Vip Lid
ik had een tv-programma opgenomen op een dvd+rw van 4,7GB te kopiëren op een dvd+r van 4,7GB. zowel easy-cd-creator als cdburner-xp zeggen dat die laatste te klein is. tuts.jpg dat gaat mijn petje te boven, en hoe los ik dit op?
 
Een Dvd van 4,7 GB is geen 4,7 GB maar slechts 4.38 GB groot (4.700.372.992 bytes) volgens de gegevens van Ashampoo Burning Studio 14.
Uw Dvd zou slechts 4,37 GB groot zijn.

Om dit te testen met Ashampoo Burning Studio start u Burning Studio op, plaats een lege dvd in de dvd-brander, klik op "extra" in de menubalk, kies "medium analyseren".
Onderaan ziet u dan staan: datagrootte medium:
Als daar effectief 4,37 GB staat (tussen haakjes) moet u eens een ander merk proberen.
 
Ik gebruik voornamelijk DVDFab om dvd's te branden. Met dit programma kan men zelf de beschrijfbare grootte van een dvd5 of dvd9 instellen (natuurlijk niet groter als de max. beschrijfbare grootte). Standaard staat in dit programma de beschrijfbare grootte ingesteld op 4300 MB.
 
Ik denk dat het probleem gezocht moet worden dat je van een re-writable DVD naar een gewone + DVD wilt kopieren.

Op een DVD+rw past 4,382 GB en op een DVD+r past 4,377 GB. Een minimaal verschil, maar deze kan toch net genoeg zijn dat het niet past.

Wat is het voor film ? Is het een DVD met een VIDEO_TS map en vob, ifo en bup bestanden ? Zo ja, dan zou je het met DVD Shrink passend kunnen maken.

Een andere mogelijkheid is om proberen te branden naar een DVD-r Hierop past ook 4,382 GB
 
beste allemaal, het was een docu over toots tielemans die ik wil bewaren om nog -tig keer terug te bekijken. ik heb hem gekopiëerd met ashampoo en het was vanaf de eerste keer juist: moest niets opnieuw instellen. waarvoor allen heel erg bedankt!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan