Status
Niet open voor verdere reacties.
ik heb vroeger van mij foto's een film gemaakt maar ondertussen ben ik mijn foto's van deze film kwijt geraakt
nu is me vraag of er een proggamma bestaat op deze foto's er weer uit te halen
 
de vraag is werden deze dan ergens opgeslagen : maar weet je niet meer onder welke naam !
indien je ze kwijt geraakt ben en je heb in de tussen tijd een schijfdefragmentatie gedaan bestaat of is zelfs de kans reéél , dat deze ruimte al overschreven is ....m.a.w. deze zijn niet meer terug te halen !
 
je kan het echter proberen maar ik twijfel er aan dat je deze terug kunt krijgen ....
er zijn verschillende tools die je kunt gebruiken
.....deze is gratis te gebruiken
op de site pctuts freeware staan der meer

anderen zijn dan weer aan te kopen ...!!!
 
tja ,dat had je eerder moeten vermelden , sorry maar ik heb geenne glazen bol !!
[edit] indien jij de dvd afspeelt met de vlc player dan maak je telkens een screenshot van de foto die je wilt behouden ....
zie voorbeeld gemaakt met snap3 van ashampoo fragment komt uit de film final destination5 [/edit]

Bekijk bijlage 8298
de ondertitteling heb je dan niet , was vergeten deze uit te zetten !
 
Laatst bewerkt:
Qtex, ik denk dat hij bedoeld om de fotos die op de "DVD" staan als "film" er weer uit te halen om
terug op de schijf te zetten als "foto".
Als het dit is, welke extensie heeft die "film" dan ? Avi, mpg, video_ts .... ?

Edit : ik zie dat je het al begrepen hebt ;)
Hopelijk duurd die film niet te lang, anders zal het een heel tijdrovend
werkje worden vrees ik.
 
Laatst bewerkt:
Houd er wel rekening mee dat de kwaliteit erg slecht zal zijn.

Want wat gebeurd er:

Je hebt vele foto's , waarschijnlijk van goede kwaliteit en met een hoge resolutie en hiervan maak je een film met een bepaald programma.
Zo'n programma pakt dan de foto's meteen aan door de bestandsgrootte te verkleinen en meestal een codec te plaatsen. Hierdoor kan de film wat bestandsgrootte betreft beperkt blijven, maar dit betekend dat elke foto behoorlijk wat slechter is dan het origineel. Met slideshows heb je dit probleem meestal niet, maar dat ligt ook weer aan de gebruikte software en de instellingen die je gebruikt.
Nu wil je de foto's uit de film halen. Hiermee krijg je de originele kwaliteit nooit meer terug, want alles wat het programma verprutst heeft is definitief.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
aangaande de vermelding hier boven : betreffende de kwaliteit !
persoonlijk vind ik het eerder geposte voorbeeld zéér goed van kwaliteit .......dit is natuurlijk ieders eigens mening en voorkeur ...het is een feit dat je niet de exacte beeld kwaliteit gaat verkrijgen als de orgineel tenzij je deze dan weer digitaal gaat bewerken ..
 
Ik maak meestal foto's met een resolutie van 3648 x 2736 pixels. De bestandsgrootte van zo'n foto is dan ongeveer 4,5 tot 5 MB

Met een standaard instellingen film wordt een doorgaans 640 x 480.

Hier zie je dus dat de foto's behoorlijk verkleind zijn tijdens een film maken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan