Hallo,
Een oom van mij heeft er een zootje van gemaakt. Van zijn *.jpg's heeft hij kopieën gemaakt, en dan nog een paar keer op andere plaatsen. Er is geen structuur in waar alles staat. Soms onder documenten, dan onder afbeeldingen en dan weer direct op de d: schijf. Dan nieuwe afbeeldingen staan er dan hier en dan daar er bij. Ik bood aan wat structuur er in aan te brengen. Ik werk nu met een kopie....van alles wat er als *.jpg op die externe kopie schijf staat.
Het waren pakweg 120.000 files in pakweg 5800 mappen. Het is ondertussen gereduceerd tot 90.000 files en 5000 mappen. Total Commander is zeer behulpzaam, dubbele files vindt hij snel, maar dan heb je nog bestanden met eenzelfde naam. Digitale fototoestellen tellen "maar" tot 9999. Het kost duidelijk meer tijd dan ik gedacht had. Daar heb ik me goed op verkeken.
Ik zou het handig vinden als er iets was dat gelijksoortige mappen(stuctuur) zou herkennen. Dan kan ik een hele structuur vergelijken. Nu zoek ik ze wel handmatig, maar dat werkt niet zo goed bij 5000 mappen.
Voorbeeld:
Overeenkomstige structuren:
Deze heb ik dus handmatig gezocht en na het verwerken er van zijn er 10 structuren minder en dan top 5000 mappen.
Die mappen moet ik dan nog vergelijken of er wel alle foto's in staan.
De vraag is dan ook zeer eenvoudig, is of zijn er programma's die dit werk wat minder tijdrovend maken?
Ben benieuwd of het beantwoorden ook zo gemakkelijk is.
Alvast bedankt voor de moeite.
Een oom van mij heeft er een zootje van gemaakt. Van zijn *.jpg's heeft hij kopieën gemaakt, en dan nog een paar keer op andere plaatsen. Er is geen structuur in waar alles staat. Soms onder documenten, dan onder afbeeldingen en dan weer direct op de d: schijf. Dan nieuwe afbeeldingen staan er dan hier en dan daar er bij. Ik bood aan wat structuur er in aan te brengen. Ik werk nu met een kopie....van alles wat er als *.jpg op die externe kopie schijf staat.
Het waren pakweg 120.000 files in pakweg 5800 mappen. Het is ondertussen gereduceerd tot 90.000 files en 5000 mappen. Total Commander is zeer behulpzaam, dubbele files vindt hij snel, maar dan heb je nog bestanden met eenzelfde naam. Digitale fototoestellen tellen "maar" tot 9999. Het kost duidelijk meer tijd dan ik gedacht had. Daar heb ik me goed op verkeken.
Ik zou het handig vinden als er iets was dat gelijksoortige mappen(stuctuur) zou herkennen. Dan kan ik een hele structuur vergelijken. Nu zoek ik ze wel handmatig, maar dat werkt niet zo goed bij 5000 mappen.
Voorbeeld:
Gezocht op baard:
j:\Mat\JPG\backup schijf D\Mijn data\Pictures\Mountainbike\Discovery Tochten\Vulkaaneifel\baard\
j:\Mat\JPG\backup schijf K kopie\ex schijf\backup schijf C\Documents and Settings\Dendekker\mountainbike\Moutainbike CD\Discovery Tochten\Vulkaaneifel\baard\
j:\Mat\JPG\backup schijf K kopie\ex schijf\backup schijf C\Documents and Settings\Dendekker\mountainbike\Vulkaaneifel rugzaktocht\baard\
j:\Mat\JPG\backup schijf K kopie\FileHistory\Mat\Mat\Data\D\Mijn data\Pictures\Mountainbike\Discovery Tochten\Vulkaaneifel\baard\
j:\Mat\JPG\backup schijf K kopie\Van D\Mijn data\Pictures\Mountainbike\Discovery Tochten\Vulkaaneifel\baard\
j:\Mat\JPG\ex schijf\mountainbike\Vulkaaneifel\baard\
j:\Mat\JPG\Galaxy S5 Neo Samsung\Nieuwe card\Mountainbike\Discovery Tochten\Vulkaaneifel\baard\
j:\Mat\JPG\Mijn data\Pictures\Mountainbike\Discovery Tochten\Vulkaaneifel\baard\
j:\Mat\JPG\mountainbike\Discovery Tochten\Vulkaaneifel\baard\
j:\Mat\JPG\mountainbike\Vulkaaneifel\baard\
j:\Mat\JPG\Vakanties\Noorwegen 2002\FileHistory\Mat\Mat\Data\D\Mijn data\Pictures\Mountainbike\Discovery Tochten\Vulkaaneifel\baard\
Overeenkomstige structuren:
8x \Mountainbike\Discovery Tochten\Vulkaaneifel\baard\
2x \mountainbike\Vulkaaneifel\baard\
1x \mountainbike\Vulkaaneifel rugzaktocht\baard\
Deze heb ik dus handmatig gezocht en na het verwerken er van zijn er 10 structuren minder en dan top 5000 mappen.
Die mappen moet ik dan nog vergelijken of er wel alle foto's in staan.
De vraag is dan ook zeer eenvoudig, is of zijn er programma's die dit werk wat minder tijdrovend maken?
Ben benieuwd of het beantwoorden ook zo gemakkelijk is.
Alvast bedankt voor de moeite.