Windows 11 Dubbele bestanden uitsorteren

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo,

Een oom van mij heeft er een zootje van gemaakt. Van zijn *.jpg's heeft hij kopieën gemaakt, en dan nog een paar keer op andere plaatsen. Er is geen structuur in waar alles staat. Soms onder documenten, dan onder afbeeldingen en dan weer direct op de d: schijf. Dan nieuwe afbeeldingen staan er dan hier en dan daar er bij. Ik bood aan wat structuur er in aan te brengen. Ik werk nu met een kopie....van alles wat er als *.jpg op die externe kopie schijf staat.
Het waren pakweg 120.000 files in pakweg 5800 mappen. Het is ondertussen gereduceerd tot 90.000 files en 5000 mappen. Total Commander is zeer behulpzaam, dubbele files vindt hij snel, maar dan heb je nog bestanden met eenzelfde naam. Digitale fototoestellen tellen "maar" tot 9999. Het kost duidelijk meer tijd dan ik gedacht had. Daar heb ik me goed op verkeken.

Ik zou het handig vinden als er iets was dat gelijksoortige mappen(stuctuur) zou herkennen. Dan kan ik een hele structuur vergelijken. Nu zoek ik ze wel handmatig, maar dat werkt niet zo goed bij 5000 mappen.
Voorbeeld:
Gezocht op baard:
j:\Mat\JPG\backup schijf D\Mijn data\Pictures\Mountainbike\Discovery Tochten\Vulkaaneifel\baard\
j:\Mat\JPG\backup schijf K kopie\ex schijf\backup schijf C\Documents and Settings\Dendekker\mountainbike\Moutainbike CD\Discovery Tochten\Vulkaaneifel\baard\
j:\Mat\JPG\backup schijf K kopie\ex schijf\backup schijf C\Documents and Settings\Dendekker\mountainbike\Vulkaaneifel rugzaktocht\baard\
j:\Mat\JPG\backup schijf K kopie\FileHistory\Mat\Mat\Data\D\Mijn data\Pictures\Mountainbike\Discovery Tochten\Vulkaaneifel\baard\
j:\Mat\JPG\backup schijf K kopie\Van D\Mijn data\Pictures\Mountainbike\Discovery Tochten\Vulkaaneifel\baard\
j:\Mat\JPG\ex schijf\mountainbike\Vulkaaneifel\baard\
j:\Mat\JPG\Galaxy S5 Neo Samsung\Nieuwe card\Mountainbike\Discovery Tochten\Vulkaaneifel\baard\
j:\Mat\JPG\Mijn data\Pictures\Mountainbike\Discovery Tochten\Vulkaaneifel\baard\
j:\Mat\JPG\mountainbike\Discovery Tochten\Vulkaaneifel\baard\
j:\Mat\JPG\mountainbike\Vulkaaneifel\baard\
j:\Mat\JPG\Vakanties\Noorwegen 2002\FileHistory\Mat\Mat\Data\D\Mijn data\Pictures\Mountainbike\Discovery Tochten\Vulkaaneifel\baard\

Overeenkomstige structuren:
8x \Mountainbike\Discovery Tochten\Vulkaaneifel\baard\
2x \mountainbike\Vulkaaneifel\baard\
1x \mountainbike\Vulkaaneifel rugzaktocht\baard\

Deze heb ik dus handmatig gezocht en na het verwerken er van zijn er 10 structuren minder en dan top 5000 mappen.
Die mappen moet ik dan nog vergelijken of er wel alle foto's in staan.

De vraag is dan ook zeer eenvoudig, is of zijn er programma's die dit werk wat minder tijdrovend maken?
Ben benieuwd of het beantwoorden ook zo gemakkelijk is.;)
Alvast bedankt voor de moeite.

goede pakketten zijn:

Auslogics-duplicate-file-finder:
DigitalVolcano Duplicate Cleaner
Duplicate & Same Files Searcher
Easy Duplicate Finder

DigitalVolcano Duplicate Cleaner zoekt ook op de grootte van de bestanden met andere naam

Hallo Aarbei,

Bedankt. Ik had er al eerder een stel gevonden en denk dat deze ook allemaal duplicate-file-finders zijn.
Ik zal ze morgen even uitproberen, maar ik zoek geen duplicate-file-finder. Total Commander doet dat ook. Ik zoek eerder een duplicate mappenstructuur vinder.
Zoals in het voorbeeld aangegeven, vinden wat allemaal dezelfde eindmappen structuur heeft, zoals
..............\Mountainbike\Discovery Tochten\Vulkaaneifel\baard\
i.p.v. alle files in die mappen. Ik praat dan al snel over 2000 files in 90 mappen in elk van die 11 aangehaalde structuren.
Ik hoop morgen meer te weten over je aangegeven pakketten.
DigitalVolcano Duplicate Cleaner zoekt ook op de grootte van de bestanden met andere naam
Dat doet / kan Total Commander ook en dat gebruik ik regelmatig.

staat het vinkje aan?

total-commander-directory-synch.png

Ja,ja, Vaak genoeg gedaan. Ik herken alleen het icon van de bovenste regel niet.
Ik gebruik dan deze functie:
bestanden zoeken.JPG

Zoeken naar dubbele bestanden en dan aanvinken wat je nodig hebt. Meestal gelijke naam niet maar gelijke inhoud wel. Dan is het een proces van uren.

Ondertussen ben ik je geadviseerde programma's aan het uitproberen.
Auslogics-duplicate-file-finder.
Moeilijk om gevonden resultaten vast te leggen.

DigitalVolcano Duplicate Cleaner
Die heeft zeer interessante mogelijkheden die mijn probleem al zeer beheersbaar maakt. Dit ga ik nu uitdiepen/bestuderen.
Wellicht hoef ik de andere twee niet meer te testen, alhoewel, nu ben ik nieuwsgierig geworden.

Bedankt.

Rob

Ik heb Duplicate & Same Files Searcher en Easy Duplicate Finder ook uitgeprobeerd. DigitalVolcano Duplicate Cleaner kan dat allemaal, voor zover ik in een dag heb kunnen zien. Verder kan hij mappen bekijken.
Dat is hem dan ook geworden.

Bedankt voor de tips.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan