DROPBOX lastige perikelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

WaWa

Medewerker
Forumleiding
Beste vrienden,
Iemand vertrouwd met Dropbox?
Het zit nl zo: ik werk met een SDD van 120 GB als C:-drive. Uiteraard staat daar het O.S. op en ook mijn Live mail. Omdat ik mijn mail ook als web-mail heb, is er niets gebeurd als ik mijn C:-drive moet re-Imagen. Mijn inkomende mail wordt hersteld, maar mijn verzonden mail mappen niet. Niet erg.

Maar dat is het probleem niet. ► Bij de installatie van Dropbox is er een Dropbox map geïnstalleerd op C:, waar ik me niet bewust van was. Ondanks het feit dat ik (volgens Schoone) een Dropbox map + onderliggende map op mijn D:-drive (Data) heb geïnstalleerd, dacht ik lange tijd dat alles in orde was. Dit heb ik destijds gedaan met > eigenschappen > Locatie > Verplaatsen van de files in de Dropbox map op D. En toch is de Dropbox op C: blijven staan. Ook met Ctrl-X krijg ik die niet weg. Ik heb die geleegd, want de files stonden toch op D...
Bij nazicht zag ik tot mijn ontzetting dat mijn kleine SSD aan het vollopen was. Oorzaak: een grote Dropbox. Nu komt de clou: (Ik wis de inhoud want het was toch verplaatst...) verplaats deze map en daarna zag ik dat ook mijn Cloud-Dropbox was geleegd… Het ergste was dit: ook mijn Cloud was geleegd...


► ► Wat kan ik doen om mijn Dropbox Cloud goed te laten werken met een map + Sub-map Dropbox op D: alléén?
Ik moet zuinig zijn met de data op mijn C:-drive, maar ook het aantal keren schrijven/lezen moet ik reduceren m dit kleinood te sparen. [Een SSD was een enorme verbetering toen ik die heb vervangen en mijn HDD C: heb weg gedaan].

Plaese, help.

Walter
 
Laatst bewerkt:
Ik gebruik Dropbox zelf niet, maar ik weet wel wat dit kan en doet.

Je zegt dit: Bij de installatie van Dropbox is er een Dropbox map geïnstalleerd op C:
Als Dropbox tijdens het booten opgestart wordt is deze Dropboxmap op de C schijf in gebruik en kan niet verwijderd worden ( via een normale manier )
Het volstaat niet om een Dropboxmap van de C schijf naar de D schijf te verplaatsen, omdat dan de synchronisatiekoppeling weg is naar deze D schijf en zal Dropbox toch weer naar de C schijf gaan synchroniseren.

Alles wat ik veder lees over mappen die leeg raken en andere weer vol klopt wel als je synchronisatie gebruikt. Maar het probleem is hier dat Dropbox dit doet met een map op de C schijf en dat wil je niet. Maak je de dropboxmap op schijf C leeg, dan zal via de synchronisatie ook de cloudbox leeggemaakt worden.

Tijdens de installatie van Dropbox moet je de keuze voor Advanced Setup gekregen hebben. Hier kun je aangeven welke map er gesynchroniseerd moet worden met de cloudopslag van Dropbox.

Dropbox.png
 
Bedankt,
Alles is logisch wat je zeg, L. Ik heb Dropbox geïnstalleerd vooraleer ik de SSD had. Daarom dus.
Zou ik het dan eens her-installeren om de vraag opnieuw te krijgen?
Mvg | WW
 
rechts klik op het dropbox icoon in de taakbalk en klik op het tandwieltje > kies Preferences..
Ashampoo_Snap_2014.02.13_12h01m09s_008_.png

open de tap " advanced " en klik op " move "
Ashampoo_Snap_2014.02.13_12h27m19s_009_.jpg

selecteer computer en kies vervolgens de externe schijf **je dient een nieuwe map aan te maken (deze heb ik in dit voorbeeld de naam dropbox gegeven "
selecteer deze map op je externe schijf .. en klik op ok **je dient de bevestiging dan nog maals te geven ..
Ashampoo_Snap_2014.02.13_12h27m58s_010_.png

**dus een herinstal van dropbox is volgens mij niet nodig !
 
Bedankt voor je duidelijke uitleg. Maar ik heb geen 'advanced'... Ik kon het via 'accounts' doen, maar... Dropbox zegt dat ik daar al een sync folder heb. Dat is ook zo. Ik wil alleen de Dropbox uit C: weg.

Deze namiddag kan ik verder proberen. Ondertussen, merci L.

Walter
 
ik ben er verder mee door gegaan en de ganze map van Dropbox werd verplaatst van C:\Gebruikers\qtex\Dropbox naar F:\ Backup\Dropbox\Dropbox\Plublic
nadat deze verplaatst werd ,werd zelfs de dropbox map op de C gewoon verwijderd ...

vervolgens zie je hier nu verder de stappen van de bewerking volgende nadat er dus de bevestiging gegeven werd in het laatste printscreen bij bericht #4

hier word de overdracht gestart naar de externe schijf
Ashampoo_Snap_2014.02.13_13h16m03s_017_.png

de overdracht is hier voor de helft al gedaan en het gaat vlugger dan ik verwacht had .
Ashampoo_Snap_2014.02.13_13h15m15s_016_.jpg

hier werd de gehele map dropbox dus vanzelf verwijderd die eerder aanwezig was op de C
*dit gebeurde Automatisch na het voltooien van de overdracht naar de externe schijf toe.
Ashampoo_Snap_2014.02.13_13h12m42s_015_.png

hier zie je dan de map dropbox \ plublic vanaf de externe schijf F
Ashampoo_Snap_2014.02.13_13h21m39s_018_.png
 
Als jij echt geen "advanced" hebt als keuze.
Ik heb net eens de laatste versie geinstalleerd. Dan komt er niet eens een keuze maar doet hij gewoon de Update naar versie 2.6.2
Waarschijnlijk werkt hij dan weer normaal.
En volg je daarna de stappen van Qtex #4 & #6
 
Ik had ervoor ook versie 2.4.11 en die werkte ook zoals bij jou.
Het ziet er wel hetzelfde uit. Als je de update doet duurt dat nog geen minuutje.
Dat veranderd niets aan je bestanden.
 
Ik wil alleen de Dropbox uit C: weg.
Walter


opmerking : tijdens de overdracht waren er verschillende mappen te zien ( zie 2 de afbeelding van bericht #6)
deze verdwenen echter nadat de overdracht voltooit was en er werd enkel de map " plublic weergegeven (4de afbeelding bericht #6)
dus van een sijnc folder werd er niet gesproken !!!
en ik veronderstel dan ook dat de overdracht bij u nooit voltooit werd ...
 
merci Q.!
Ik zal proberen te her-installeren. De uitdrukking Syncfolder is niet helemaal juist. Daarvoor moet ik eens terug proberen. Ik laat je wat weten. Nu heb ik de kleinkinderen omhanden...
Vanavond verder.
WW
 
merci, merci, merci, merci, merci, merci, merci, merci, merci, merci, merci, merci, merci,
alle drie. Om me het raderwieltje te doen vinden, te durven in Advanced te gaan en de update 2 uit te voeren.
Mijn Dropbox icoontje draait en draait nu nog. De C: drive heeft geen Dropbox map meer en het werkt op D:, waar ik het wilde hebben.
Oef, mijn SSD is gered van de verdrinkingsdood.
Bedankt, mannekes, mvg,
Walter
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan