Status
Niet open voor verdere reacties.

Rikkie

Steunend lid
Vip Lid
Beste,

Ik ben de notebook van mijn dochter terug aan 't installeren.
Na de format en na de installatie van Windows 7 met de recovery-cd,mist hij echter een hoop drivers.

SM-buscontroler
PCI Simpel Communications-controller
3D-videocontroller
Ethernet-controller
Netwerkcontroller

Ik heb gaan zoeken op de site van Samsung, maar blijkbaar kennen ze daar hun eigen model niet...
Samsung NP-RC530-S02BE

Iemand een idee waar ik deze het beste vandaan haal?
 
Blader eens door de recoverydisk. Meestal staan daar alle drivers. Soms is er een setup waarop je kunt klikken en er start een programma van waaruit je de drivers kunt installeren.
Soms is er een tweede disk bij een pc geleverd waarop alles staat.
 
Ik ben even op de site van samsung gaan kijken en in één zucht kwam ik bij de drivers uit. Dus ze zijn best gemakkelijk te vinden.
Hier de link: Ondersteuning voor NP-RC530
de drivers vind je onder "stuurprogramma"

Ik was ook reeds op een gelijkaardige pagina gekomen, maar het typenummer was niet helemaal correct.
ik heb alle drivers voor W7 afgehaald en naar de laptop overgezet.

De missende drivers staan er niet bij...

Blader eens door de recoverydisk. Meestal staan daar alle drivers. Soms is er een setup waarop je kunt klikken en er start een programma van waaruit je de drivers kunt installeren.
Soms is er een tweede disk bij een pc geleverd waarop alles staat.

Ik heb een installatie gedaan terug naar de toestand bij aankoop, met gevolg > missende drivers.
Gezocht op de cd/DVD geen drivers gevonden en in de recoverymappen raak ik niet in.
 
Ik was ook reeds op een gelijkaardige pagina gekomen, maar het typenummer was niet helemaal correct.
ik heb alle drivers voor W7 afgehaald en naar de laptop overgezet.

De missende drivers staan er niet bij...

Alle drivers die je nodig hebt staan erbij. Download alle drivers die beschikbaar zijn voor je OS en installeer deze. Waarschijnlijk heb je dit nog niet gedaan en gewoon de beschrijving gelezen van die drivers? Installeer alles en je problemen zijn weg...
 
Ik heb een installatie gedaan terug naar de toestand bij aankoop, met gevolg > missende drivers.
Gezocht op de cd/DVD geen drivers gevonden en in de recoverymappen raak ik niet in.

Ik denk dat er gerommeld is door de leverancier waar je de pc gekocht hebt.
Zoiwiezo vind ik het nog steeds gek dat de productcode niet klopt met de stikker op de pc.
En na een recovery naar de fabrieksinstellingen moet in principe volledig werken, inclusief de goede drivers.
 
Ik denk eerder dat Samsung zowel een recovery op disk voorziet (recovery partitie) welke via een functie toets (F4?) in de POST moet activeren (of via een Windows applicatie), als de standaard Windows 7 installatie mediums voorziet. Wanneer je optie 2 neemt gaat deze inderdaad geen drivers mee installeren en heb je een default Windows installatie en de mogelijkheid tot verlies van je recovery partitie.
 
Ik denk dat er gerommeld is door de leverancier waar je de pc gekocht hebt.
Zoiwiezo vind ik het nog steeds gek dat de productcode niet klopt met de stikker op de pc.
En na een recovery naar de fabrieksinstellingen moet in principe volledig werken, inclusief de goede drivers.

Ik denk niet dat er mee "geknoeid" is alleen moet je het weten hoe je de recovery juist moet uitvoeren (niet via de cd dus).
De productcode zal inderdaad iets vanuit de fabriek komen...

Ik denk eerder dat Samsung zowel een recovery op disk voorziet (recovery partitie) welke via een functie toets (F4?) in de POST moet activeren (of via een Windows applicatie), als de standaard Windows 7 installatie mediums voorziet. Wanneer je optie 2 neemt gaat deze inderdaad geen drivers mee installeren en heb je een default Windows installatie en de mogelijkheid tot verlies van je recovery partitie.

Inderdaad, ik ben er vandaag ook achter gekomen... (RTFM, maar dan volledig, vooral de kleine lettertjes)
En je hebt de recovery-cd niet nodig...
Je moet er wel snel bijzijn, want de F4 toets moet ingedrukt worden als het Samsung-logo verschijnt bij het opstarten.
Daarvoor was ik aan 't sukkelen met de recovery-cd, maar dan moet je wel Koreaans kunnen lezen...

Allee, nu alleen een Norton-verwijdertooltje zien te vinden en terug Avast erop zetten en dan denk ik dat hij klaar is.

Hartelijk dank voor jullie hulp!!!
 
Met samson heb ik geen ervaring maar als je bij acer recovery uitvoerde staat alles geinstalleed zoals je hem aangekocht hebt.

Het systeem van Samsung ziet er goed uit, je moet enkel weten hoe, anders kom je uit bij een hoop Koreaanse mappen ed.
Het is wel raar/vervelend dat je zelfs op hun eigen site niet de nodige drivers vindt.
 
Tsja, fijn dat het gelukt is.

Met Samsung computers heb ik ook weinig ervaring. Al heb ik de meeste merken hier wel een keer binnen gehad.

Het zou eens gestandaardiseert moeten worden. Bij Samsung blijkbaar F4, bij Asus is het F9 , zo kan ik nog wel wat toetsen opnoemen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan