Status
Niet open voor verdere reacties.

dendanny

Steunend lid
Vip Lid
goede avond

deze middag is mijn draadloze router kapot gevallen
nu zou ik wat informatie willen van de mensen hier
wat zou ik het beste kopen ?
hij moet een zeer groot bereik hebben +- 30 meters
mijn vorige haalde dat niet
ik weet wel dat hij op een slechte plaats staat hier tegen een buiten muur
maar ik heb géén ander keuze
ook heb ik mij laten vertellen dat ene met antennes op de beste keuze zou zijn,

groetjes dendanny (y)
 
Eén van de beste Access Points qua vermogen is volgende:
Engenius ECB3500 long-range accesspoint (11b/g)
Engenius ECB9500 11n accesspoint 300Mbps (11b/g/n)

Deze worden gebruikt voor hot spots en dergelijke wegens hun zeer groot bereik. Je hebt dan nog wel een router nodig die ervoor gezet moet worden. Maar laat dat je niet afschrikken, een groter vermogen tegen die prijs ga je niet snel vinden.

Engenius ECB9500 11n accesspoint 300Mbps (11b/g/n)
Kijk ook maar eens naar de commentaren, allemaal zeer positief.

aanvulling: Access Points/WiFi routers van je ISP hebben een slechter bereik meestal.
 
je vermeld dat deze tegen de buiten muur werd bevestigdt , bedoel je daarmee dat die buiten werd bevestigdt want dit kan helemaal niet !!
de mijne modem/router van telenet werd ook aan de buiten muur bevestigdt maar dan wel aan de binnen kant ... in de woonkamer .

effe opmerken dat telenet enkel de modem/router gratis vervangt bij het overschakkelen op een andere abbonoment ...
ook geven ze deze gratis indien je pas klant word van een internet abbo..
ze rekenen kosten aan indien je de modem/router omruilt voor een nieuwere ...
ze laten u een nieuwe router aankopen indien er kan aangetoond worden dat er kwaad opzet in het spel is !
 
30 meter is op zich niet zo erg ver en behaal je met de meeste huidige goede routers wel, het ligt er ook wel een beetje aan wat voor muur het is.
Is het een betonnen muur met bewapening wordt het wat lastiger dan een 1 steens muurtje.

Een punt is wel dat het signaal en daardoor dus de snelheid iets af kan nemen als de muur een serieuze blokkade vormt.


Kies wel een wireless N router en vind je het belangrijk dat er een USB poort op zit om bijvoorbeeld een HD aan te hangen let daar dan ook op of deze aanwezig is.
 
nee nee niet aan den buitenkant
en deze is wel van mij zelf ik heb turbonet XL.
van telenet heb ik geen router
dus als die kapot is moet er zelf ene kopen

Een kleine tip, Vraag bij Telenet de shake met fibernet. Vanaf het moment dat je op fibernet aansluit, krijg je gratis een nieuwe draadloze router. Daar kan je dan ook de Homespots mee doorsturen. De shake kost U met digitale tv erbij amper een paar Euro's meer per maand en de router zowel als de HD digicorder is er inbegrepen. Ook Freephone is erbij. Je kan inbegrepen voor dezelfde prijs ook verschillende gsm abonnementen gratis krijgen (met behoud van Uw nummer) En als er een betere router nodig is, dan heb je die zowieso gratis.
 
hij moet een zeer groot bereik hebben +- 30 meters
mijn vorige haalde dat niet

Hij wordt nu gerepareerd, maar dan blijf je bovenstaand probleem nog houden.
Dan is de optie om een betere router gratis van de provider te krijgen toch wel een het proberen waard.

En anders, wat is die 30 meter, achter in de tuin ofzo ? Is daar misschien een schuurtje met 220V aansluiting wat toevallig op dezelfde fase zit als een netwerkaansluiting in de buurt van de router ? Dan is een homeplug misschien een optie.
Of misschien kan er ergens een repeater geplaatst worden ?
 
Hij wordt nu gerepareerd, maar dan blijf je bovenstaand probleem nog houden.
Dan is de optie om een betere router gratis van de provider te krijgen toch wel een het proberen waard.

En anders, wat is die 30 meter, achter in de tuin ofzo ? Is daar misschien een schuurtje met 220V aansluiting wat toevallig op dezelfde fase zit als een netwerkaansluiting in de buurt van de router ? Dan is een homeplug misschien een optie.
Of misschien kan er ergens een repeater geplaatst worden ?

Een standaard WiFi router binnenshuis en dan 30 meter in je tuin goede ontvangst wensen is meestal misserie, tenzij je een sterk Access Point plaatst zoals in men vorige post. Ik wil er wel bij vermelden dat het hoog vermogen niet altijd even gezond is, voor zij die er oor naar hebben. Dit is wel een punt wat een wel/niet verhaal opleverd. Een repeater zou ik niet zetten wegens de complexiteit voor thuisgebruik, en de praktische afwerking daarvan. Homeplugs zijn wel weer ok, maar sterk afhankelijk van je stopcontact punten.

Wat ook wel een beetje kan helpen is een Access Point met externe antennes en deze vervangen door een 10dB type. Dit vergroot je bereik ook redelijk zonder extra vermogen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan