draadloze printer valt soms uit en nog andere dingen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb enkele probleempjes en ik vermoed dat ze met mijn router te maken hebben. Ik werk met windows 7, ik beschik over een draadloze router. Ik heb mijn desktop verbonden met internet zowel draadloos als bedraad (LAN). Alles gaat wel, maar : mijn printer die draadloos via de router kontakt houdt met de desktop, weigert soms een hele pagina af te drukken. Wat ook gebeurt is dat een internet radio om de halve minuut voor enkele seconden uitvalt. Ik weet niet of dat normaal is; het gebeurt wel met alle zenders die ik gekozen heb. Het lijkt me dus niet bij de zender te liggen. Het email programma Thunderbird heeft soms moeite en soms lukt het niet om een eenvoudige mail door te sturen. Iemand een idee ? Dank.
 
Alle draadloze apparaten communiceren draadloos met de router, dus het is overbodig om de desktop zowel bedraad als draadloos aan te sluiten. Strerker nog zoiets kan conflicten geven.

Zoals het zou moeten zijn is of de desktop alleen draadloos laten communiceren met de router, of alleen bedraad, zodat deze dan communiceerd met de andere apparaten die op het thuisnetwerk aangesloten zitten. Maakt niet of deze apparaten bedraad of via een kbel met de router verbonden zijn.

Beter is met een kabel, omdat je dan de maximale snelheid kan benutten.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ga eens naar Configuratiescherm > Apparaatbeheer > Netwerkadaptars

Zie je daar gele vraagtekentjes of uitroeptekentjes staan?
Ik heb de indruk dat je de nodige software voor je draadloze netwerkadaptar niet hebt geïnstalleerd staan.
 
Ik beschik over een Belkin draadloze router. Het telenet signaal komt bedraad binnen en van dan af gaat het draadloos, behalve de bedrading naar de desktop. Ik kan dus zowel bedraad als draadloos verbinden.
 
Kijk zou zou alles aangesloten moeten zitten.

De desktop bedraad met de router en alle andere draadloze apparaten communiceren draadloos via de router met de pc en andersom

wireless-router-network_1.jpg
 
Maar de voorkeur gaat altijd naar bedraad uit als dit mogelijk is, omdat de doorvoersnelheid hier meestal vele malen hoger ligt en de kans op storing vele malen kleiner.
Het heeft geen zin om een computer zowel bedraad als draadloos aan te sluiten. Zoiets geeft meestal conflicten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan