Linux / Unix Download Manager

PhilipV

Beheerder
Forumleiding
Admin
Ik zoek een goede download manager voor Linux Mint installatie.
De standaard command line commando's geven allemaal te weinig controle over waar je opslaat wat je ophaalt en zijn behoorlijk trager dan vb. Free Download Mgr in Windows ?

Wat gebruiken jullie ?

ik kan je " Wilma "-iso toesturen via .... iets.
of
bezit je een aparte NZB downloader zoals Grabit, Newsbinloader, ..... dan maak ik er een nzb-download van.
ik heb enkel de cinnamon versie als dat voor jou geen probleem is. die gebruik ik ook trouwens. later een install gedaan van Qemu-KVM voor virtualisatie.
Laat maar iets weten!

voor zover ik kan terugvinden is wilma eerder een downloader voor film, audio, video à la NZB ... maar wat ik zoek is gewoon een meer performante versie van wget om vb. updates binnen te halen van app's die niet in een linux-repository zitten en/of niet aangeboden worden... vb. het binnenhalen van een Calibre versie voor Linux gebeurt door het binnenhalen van een .SH script dat wordt uitgevoerd en dan pas de ganse install binnenhaalt .. maar dat is zo'n groot bestand dat dit héél erg lang duurt, waarschijnlijk doordat hij slechts over één verbinding downloadt...

Ik zag zonet een vermelding van "Wget2" en dat zou ook al een stuk performanter zijn - zal dat alvast ook eens proberen.

Overschat mijn Linux-kennis niet hé ... in Windows kan ik mijn plan trekken op alle vlakken denk ik, maar Linux Mint ben ik maar een beginnelingske ... (gewoon uit liefhebberij).
Toch bedankt voor het aanbod alvast.

verkeerd gelezen, je hebt Wilma al ... en je zoekt .... tja niet goed meer kunnen zien ..... een handicap.
een download manager voor linux kan ik je niet aanbieden .... heb er ook geen, is ook niet nodig voor mijn toepassingen.

Die FDM is precies wat ik in Windows gebruik - wawww, bedankt.

Ook iets bijgeleerd, want in de Software Manager of via die app was hij niet te vinden. Je mag er dus niet van uitgaan als de repositories een versie niet aanbieden dat die ook niet bestaat zie ik nu. In de browser eens naar de site van de producent gaan kijken is een must. Had ik niet gedaan ... Bedankt !

Terug
Bovenaan