Windows 11 Documenten naast elkaar op taakbalk

• Onderwerp starter Onderwerp starter FVG
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Wanneer je vroeger twee of meer documenten (VB: Word) open had staan, dan stonden die netjes naast elkaar op de taakbalk. In windows 11 staan al die documenten achter elkaar op één icoontje. Dat moet je dan eerst openklikken en daarna het juiste document te selecteren.
Weet iemand of het mogelijk is (en hoe) om openstaande documenten terug naast elkaar te krijgen ipv achter elkaar.

Wanneer je vroeger twee of meer documenten (VB: Word) open had staan, dan stonden die netjes naast elkaar op de taakbalk.
Alleen wanneer je zelf expliciet voor dat gedrag gekozen had. In Windows 10 worden taakbalkknoppen standaard gecombineerd, maar je kunt ervoor kiezen om de taakbalkknoppen nooit te combineren:
629c9d6390bb0-Ashampoo_Snap_2022.06.05_14h08m40s_001_Instellingen.png

Die mogelijkheid is verdwenen in Windows 11. Langer zoeken hoeft dus niet, want standaard is het niet meer mogelijk om de taakbalkknoppen niet te combineren.

Wellicht kan het met een programma van derden, bijvoorbeeld met StartAllBack: https://www.startallback.com/
Hieronder een printscreen van StartAllBack waarin gekozen kan worden voor Never combine taskbar buttons:
629c9e79e6767-Ashampoo_Snap_2022.06.05_14h15m04s_002_.png

Bron: https://superuser.com/questions/168...combine-taskbar-buttons-setting-in-windows-11

Ik gebruik StartAllBack zelf niet.

Vooruit, ik heb StartAllBack even getest op mijn Windows 11 desktop. Je hebt een proefperiode van een maand. Daarna krijg je een nagscherm dat de evaluatieperiode voorbij is. Een licentie zou iets van 5 euro kosten. Dat kost je dus de kop niet. En je kunt met StartAllBack meer instellen/wijzigen dan alleen het gedrag van (de knoppen op) de taakbalk.
Hieronder laat ik zien waar je instelt dat de knoppen niet meer gecombineerd moeten worden:

629caa12affd6-2022-06-05_15_02_41-StartAllBack_-_Instellingen.png

Op mijn Windows 11 pc staat het programma Word niet. Daarom heb ik even 3 Verkenner vensters geopend. Normaal staan die onder 1 knop. Bij gebruik van StartAllBack zie je in de taakbalk 3 losse knoppen:

629caa7735252-3_x_verkenner.png

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan