Status
Niet open voor verdere reacties.
T

TheDon

Gast
Bij de eenvoudige scannow werden er fouten ontdekt. Er zitten 4 Dism bestanden op de PC. Naar welk bestand van die 4 word er dan gezocht, want blijkbaar is er een van een afwijkende grootte. De opdracht ... CheckHealth kan blijkbaar niet uitgevoerd worden. "Niet herkend in deze context"
 
ik heb zelf eens gekeken op de locatie C: Windows>System32
en ik zie in de map " Dism " enkel dll's vermeld staan en 1 maal een " DismHost.exe " hier dien je niets te doen !
sluit de map Dism en scrol eens naar beneden .. in de lijst dient er de " dism.exe " vermeld te staan ...deze is hier 269kb groot .

Ashampoo_Snap_2015.05.23_15h31m51s_003_.png Ashampoo_Snap_2015.05.23_15h32m52s_004_.png

*je ondervind dus al een probleem met de 1ste opdracht ...blijkbaar herkent de opdrachtprompt deze commando niet ...
*denkelijk word dism.exe bij u niet vermeld in de lijst ! ( graag een bevestiging !)

**opmerking ik gebruik dus de Win8.1 pro
welke Win7 versie heb jij in gebruik ?
 
wel als ik dus de " effective file search " gebruikt dan vind deze hier dus 6 files (Windows 8.1 pro x64)

Ashampoo_Snap_2015.05.24_01h14m54s_009_.jpg

ik zie bij u de foutcode 87 dit betekend dus dat de Windoxs7 deze opdracht niet herkend !

vervang de 1ste in te geven opdracht door deze hier ..
Dism /Online /Cleanup-Image /StartComponentCleanup en klik dan op enter.

vervolgens geef je de volgende in als de 1ste gedaan is ...
Dism /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth en klik je op enter ...

start daarna wederom de sfc /scannow op als zijnde de Administrator ( herhaal dit indien nodig 2 -3 x **tot er geen fouten meer zijn !)

**noteer indien de 1ste opdracht ook niet aanvaard word dat de image opgeslagen in de "Deployment Image Servicing and Management " (DISM.exe) beschadigd is ...
in dat geval dien je dus op te starten vanaf de Windows 7 dvd en een herstel installatie op te starten... neem eerst uit voorzorg een backup van je persoonlijke bestanden ...of verplaats ze naar een 2de partitie.

de optie van een herstel installatie word weergegeven nadat je de land en taal instelling heb aangegeven bij het opstarten vanaf de win7 dvd.

Ashampoo_Snap_2015.05.23_17h20m44s_005_.png
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan