Diverse Diascanner

Hoi, ik heb honderden geraamde dia's die ik zou willen digitaliseren. Ik kan ze wel niet uit het raampje halen. Op bol.com en Amazon heb ik al aan het zoeken geweest maar de prijzen lopen hoog op. Ik zoek iets tegen maximum 150 €. Iemand een suggestie? Bedankt alvast
 
Er zijn diensten die dit voor jou doen, met deftige apparatuur. Ook al koop je zelf iets aan wat relatief duur is, je gaat nooit de kwaliteit evenaren van die gespecializeerde diensten. Kga er eens achter horen bij iemand die ik ken...
 
Is mijn idee ook om dit uit te besteden. Alleen eerst werk maken om de dia's uit te kiezen om te laten digitaliseren. Allemaal laten doen, zou een te dure grap worden. Er zitten ook veel dezelfde dia's tussen.
zelf fotograferen is moeilijk vermits we geen lichtbak hebben en ik heb geen macrolens. Maar bedankt voor de link.
 
omdat 'projecteren' allesbehalve een digitaal gegeven is.
Kwaliteitsverlies dus door :
  • uitvergroten van een 35mm beeldje naar een scherm ;
  • verlies door de projectielens ;
  • verlies door de cameralens ;
  • verlies door de CMOS van de camera ;
  • verlies door het opslagformaat van de camera (tenzij je camera hebt met RAW-formaat)
  • etc...
en dat allemaal cumulatief. Hoeft niet dramatisch te zijn, maar van digitalisering in de strikte zin van het begrip is dan geen sprake meer.
 
het is helaas ook geen optie, want onze diaprojector hapert om de haverklap. En mijn digitaal fototoestel is 20 jaar oud. Voor mij nog perfect in orde, maar ik denk zoals Philip V. aangeeft niet goed genoeg om met scherpte de dia's te fotograferen. Camera van de GSM is ook niet voldoende om scherpe foto's te maken van de dia's.
 
ik moet een selectie maken op een lichtbak (die hebben we aan de praat gekregen, maar niet de projector). Het zijn er 1000 of 1200-tal. Veelal dezelfde, dus ik moet best eerst een selectie maken, want anders kost het mij een arm en een been.
 
Geen flauw idee, ik heb er geen ervaring mee. Maar welk risico neem je, je hebt 30 dagen om het toestel terug te sturen. (verpakking bijhouden)
Het werkt op Windows 11, is te zien in de beschrijving op de site.
Edit, ik heb wel goede ervaringen met Lidl producten.
Sommige reviews zullen altijd tegenvallen, maar zijn de dia's bewaart, in een open schuif, in donkere houders?
Ik zou zeggen, bestel het product, scan een twintig dia's, is het resultaat niet bevredigend, stuur het toestel gewoon terug.
Hetzelfde ding kost bij bol.com 95 €
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan