Database via invulformulier en gebruikerdata weergeven?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Momenteel ben ik een website aan het opzetten met behulp van joomla.Dit betreft een website voor een wielerclub.

nu wens ik een traininglogsysteem in te bouwen in de website, de bedoeling is dat de leden hun uitgevoerde trainingen kunnen invoeren op de website middels een invulformulier en dat er hierna, door de gebruiker, een overzicht kan worden bekomen van zijn uitgevoerde trainingen en eventuele progressie. Een trainingskalender zou een leuke toevoeging zijn als de mogelijkheid om de resultaten in charts te kunnen zien.

momenteel heb ik al een invulformulier kunnen ontwikkelen met chronoforms en deze te laten opslaan in een database. Vervolgens ben ik in staat om via chronoconnectivity de gegevens van de database weer te geven op de website. Het probleem is echter dat ik enkel alle gegevens kan weergeven en niet deze per gebruiker.

het is de bedoeling dat elke gebruiker een overzicht kan zien van zijn eigen​ ingegeven trainingen en niet een overzicht van alle ingegeven trainingen.

Hoe moet ik dat bewerkstelligen? Kan iemand mij op weg helpen?

alvast bedankt
 
Ik veronderstel dat elke gebruiker zich moet inloggen op je website om die gegevens te kunnen invoeren? Indien niet, is dit een eerste stap die je moet doen/maken.

Ikzelf ben geen webdesigner, dus details betreffende Joomla zijn niet aan mij besteed.

Ik weet niet exact hoe je die data uit je DB haalt, maar dit gebeurd normaal met PHP en SQL. Je gaat een query nodig hebben zoals;
Code:
USE DATABASENAME
SELECT * FROM TABLENAME WHERE USER_ID = 'username';

Dit is een fictief voorbeeld van SQL code voor zulke transacties.

Mss heb je hier ook iets aan; ChronoEngine.com • View topic - Forms and Connectivity Example start to finish!
 
Ik veronderstel dat elke gebruiker zich moet inloggen op je website om die gegevens te kunnen invoeren? Indien niet, is dit een eerste stap die je moet doen/maken.

Ikzelf ben geen webdesigner, dus details betreffende Joomla zijn niet aan mij besteed.

Ik weet niet exact hoe je die data uit je DB haalt, maar dit gebeurd normaal met PHP en SQL. Je gaat een query nodig hebben zoals;
Code:
USE DATABASENAME
SELECT * FROM TABLENAME WHERE USER_ID = 'username';

Dit is een fictief voorbeeld van SQL code voor zulke transacties.

Mss heb je hier ook iets aan; ChronoEngine.com • View topic - Forms and Connectivity Example start to finish!

Idd die mogelijkheid om uw trainingen te loggen zijn enkel beschikbaar voor onze renners, zijnde geregistreerde gebruikers.

Ik zal eens die code uittesten en zien of het werkt voor die data uit de database te krijgen. Dien ik effectief
Code:
te gebruiken?
 
Die CODE en /CODE is eigen aan dit forum om "code" weer te geven.
De inhoudelijke SQL code is een fictief voorbeeld om je mss op weg te helpen. Dit moet je daarom niet letterlijk overnemen. In men voorbeeld link kan je PHP code zien met geïntegreerde SQL code. Heb je enige kennis van PHP en SQL?
 
Die CODE en /CODE is eigen aan dit forum om "code" weer te geven.
De inhoudelijke SQL code is een fictief voorbeeld om je mss op weg te helpen. Dit moet je daarom niet letterlijk overnemen. In men voorbeeld link kan je PHP code zien met geïntegreerde SQL code. Heb je enige kennis van PHP en SQL?

Laten we zeggen een summiere kennis...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan