Data transfer probleem windows 7

Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste PC tutters :p

Ik zit met een enorm vervelend probleem met windows 7 en ik snap eigenlijk niet goed wat hiervan de oorzaak is.

Het betreffende om data transfers van en op de computer.

Dus stel je voor..

Je hebt een externe harde schijf die je wilt copieren op je interne schijf ne selecteert je mappen en dan blijkt dat regelmatig de overdracht onderbroken wordt met foutmeldingen op files waar totaal niets mis mee is (ze werken dus effectief wel).

Het gaat zowel over muziek als over filmbestanden. zoals WMV en soms zelfs AVI?!

Erg leuk en handig is het dus niet als je ziet dat van de 20 files je wilt doen er maar 16 ofzo lukken terwijl niets van deze data corrupt is?

Weet iemand misschien waarom dit zou kunnen zijn?

(btw voor de rest is windows 7 een top bestuurings systeem!)

en BTW 2..

Het gaat niet enkel alleen over mijn computer. Ook vrienden van mij die gebruiker zijn van windows 7 staan met de handen in het haar omwille van dit probleem.

Hulp is dus gevraagd.

mvg,

J.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het werkt dus niet om deze te rarren. Het gaat ook niet bepaald om een klein bestand. Het is een FUL HD bestand dat overgezet moet worden.

En bij rarren naar meerdere files lukt dit dus ook niet.

raar.

mss een andere suggestie?
 
Is de desbetreffende map niet beveiligd, kijk eens na of deze map openstaat voor iedereen. Als bijvoorbeeld één of meerdere files gemarkeerd zijn als alleen lezen kan je deze foutmelding ook krijgen.
 
Is de desbetreffende map niet beveiligd, kijk eens na of deze map openstaat voor iedereen. Als bijvoorbeeld één of meerdere files gemarkeerd zijn als alleen lezen kan je deze foutmelding ook krijgen.

U bedoeld hiermee de rechten?

Ik zal nog eens extra nazien. Normaal gezien staat alles open voor volledig beheer.

toch zeker al bedankt voor uw reactie, ik hoop dat het mss toch dat is.
 
Citaat:
Is de desbetreffende map niet beveiligd, kijk eens na of deze map openstaat voor iedereen. Als bijvoorbeeld één of meerdere files gemarkeerd zijn als alleen lezen kan je deze foutmelding ook krijgen.

U bedoeld hiermee de rechten?

Ik zal nog eens extra nazien. Normaal gezien staat alles open voor volledig beheer.

toch zeker al bedankt voor uw reactie, ik hoop dat het mss toch dat is.

Helaas, dit blijkt het ook niet te zijn.

Ik heb even nagezien hoe de schijven staan, want men clu was dat mss de formaat van schijf verkeerd was. Maar ze staan allen in NTFS wat neerkomt op een maximale bestandsoverdracht groote op 2 terrabyte per bestand.

Dus daar kan het schoentje niet wringen.

Dus al zeker niet:

- Rechten
- Formaat van de schijf
- grote van het bestand (bestanden varieren van 57mb en kleinder tot 8 gig groot.) Wat NTFS wel moet aankunnen aangezien de limiet bevestigd staat op 2 terra.

Ik wordt bijna radeloos.. (nar)

damn.
 
Is die externe schijf voorzien van aparte stroom, Zoniet kan het aan de voeding liggen.
 
Heb je die problemen ook als je de bestanden die niet gecopieerd worden achteraf apart kopieert, eventueel na herstart van de pc nog eens proberen.
Dit om te testen of er voldoende vrije ruimte is op de schijf voor het virtueel geheugen en heb je voldoende systeemram?
 
De release candidate wel, de final is voor october voorzien.
JohanS83, je laat niets meer weten, is het probleem opgelost?
 
Leuke vraag van skuller! iedereen heeft problemen met drivers in WIN 7 en progjes die niet draaien, ... Maar is die al oficiëel op de markt?
Tja ik knutsel nu eenmaal ook graag!
 
probeer dit eens:
maak op je interne schijf een nieuwe map aan Bv:externe schijf
selecteer dan je externe schijf en rechtermuistoets kopieren naar(de nieuwe map die je hebt aangemaakt)
soms zitten er in muziek,avi en andere bestanden registersleutels fo dingen in verwerkt van een ander systeem(vista of zo)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mijn excuus voor het even afwezigheid op dit forum. Heb het eventjes druk gehad.

Deze data transfer probleem gebeurd zowel bij internal schijven (dus bv van mijn main naar secundaire schijf) -> geen partities..

Alsook op externe schijven die btw allemaal appart gevoed zijn.

Qwa specs van mijn computer kan ik niet klagen.

Q9550 op DDR2 G 4 gig aan 1060FSB ram geheugen.

Harde schijven 3 Terra in totaal.

Geloof me vrij qwa hardware geen camelot hier.. ;)

En toch.. nog steeds het probleem..

ik geef het gewoonweg op!

Heb al alles geprobeerd wat ik ken, tips proberen te vinden. Het zieke aan het verhaal is dat dit niet enkel op mijn pc gebeurd maar dus ook bij andere mensen die ook windows 7 hebben draaien. Simpelweg niet alles lukt van data transfers en ik vind dit verdacht.

Wat ik ook een sterk minpunt vind is dat je geen extenties meer kan veranderen.

BV als je vroeger eender welk bestand had staan in eender welk formaat (.jpg, .rar, .txt enz enz) kon je dit ook telkens veranderen door op het einde van je naam je formaat te veranderen.

Staat nu je file bv in .avi of .txt kan je dit dus niet meer veranderen door simpelweg je naam even te veranderen. Is dit een vorm van beveiliging die dreigt uit de hand te lopen? Joost mag het weten.

Ik ben een windows 7 gebruiker die toch wel vragen heeft bij deze problemen die voorkomen.

Tevreden over windows 7 ja! Zolang die bug's der maar snel uit gaan zijn zoals deze? maar eerst zou het nuttig zijn om eens de oplossing te vinden voor dit toch vervelende issue.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan