Status
Niet open voor verdere reacties.

Ivan

Oprichter
Forumleiding
Admin
Meer dan een miljoen computers in België zijn besmet met kwaadaardige software. Criminelen kunnen via die 'malware' de controle over de PC overnemen en elders schade aanrichten.

Malware-besmet-computers.jpg


Zo werden ook Belgische computers ingeschakeld in een grootschalige cyberaanval op Zuid-Korea in 2009. Dat schrijven De Standaard en Het Nieuwsblad.

"Met een besmette pc kunnen criminelen een compleet profiel van een individu opstellen en krijgen ze de controle over het toestel zelf", zegt Luc Beirens, hoofd van de Computer Crime Unit van de Federale Politie (FCCU). "Het zet ook de deur open naar allerlei vormen van misbruik: hacken van online bankieren, 'ransomware' waarbij losgeld wordt gevraagd om een computer te deblokkeren." lees meer op Cyberoorlog met een miljoen Belgische pc's - Nieuws - Datanews.be - Datanews.be
 
"Met een besmette pc kunnen criminelen een compleet profiel van een individu opstellen en krijgen ze de controle over het toestel zelf", zegt Luc Beirens, hoofd van de Computer Crime Unit van de Federale Politie (FCCU). "

Ik vergelijk zich op internet begeven, hetzelfde als met een auto in het verkeer begeven. Om een auto te besturen moet je de verkeersregels kennen en heb je een rijbewijs nodig. Van in de kleuterklas leert men al met een computer werken, maar niet hoe men er veilig moet met werken.Dat leren ze pas jaren later. Dat ze daar eens werk van maken.
Dat zullen ze ook niet graag lezen.
Om achter het loket te zitten bij een financiele instelling heb je een hooggeschoold of universitair diploma nodig. Men verwacht dat je veilig kan betalingen uitvoeren aan het loket. Mijn bank heeft me ook ooit internetbankieren aan geboden, maar nooit om een hooggeschoold of universitair diploma gevraagd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan