computer start niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.
F

FredKause

Gast
Hoi,ik ben fred en nog niet zo bedreven in forums. Ik heb vanmorgen twee berichten geplaatst, maar kan ze niet meer terug vinden, ik weet dan ook niet of het gelukt is.
Nu daarom een nieuwe poging.
Mijn computer start niet meer op (ook op F8 gaat hij niet door. Ik krijg wel het welkomst scherm van HP ( witte letters op blauwe achtergrond)maar daarna stopt alles.
HD ledje gaat uit alleen de power led blijft branden.
Computer HP/Compaq d7800 sff
DOOD? of is er nog iets mogelijk?
 
er werden géén andere berichten geplaatst door u vandaag ..Zie Hier
(je vind daar alle door u zelf geplaatste berichten terug )

vraagje : werd de compaq ooit al eens grondig zuiver gemaakt ( elke computer trekt nu eenmaal stof aan )
 
De kans is groot dat de harde schijf defect is. Na het bootlogo (HP logo) gaat die starten met het lezen van de harde schijf. Een defecte harde schijf is een veel voorkomend probleem bij computers, en eigenlijk vrij normaal. Ik dacht wel dat HP een ingebouwde test (diagnostics) had in ze'n BIOS, of toch althans bij zen nieuwere reeksen. Je kan daar eens de "Startup Test" laten lopen. Daarbij wordt ook de harde schijf getest.
 
Heb je een live cd ? Zo ja, boot hier eens mee en kijk dan wat er nog wel of niet werkt. Kijk dan ook of de HD nog te benaderen is.

Heb je dit niet, download deze dan met een andere pc en brand deze op schijf. Bijvoorbeeld Knoppix of zoiets. http://www.livecdlist.com/
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi, bedankt op de eerste plaats voor de snelle reacties en nog een gelukkig nieuwjaar met veel computer plezier. Het probleem was dat ik nergens in kon komen omdat er totaal niet opgestart werd! Alleen de monitor werd even aangestuurd en daarna niets meer. Zelf was het onmogelijk in de bios te komen, want F 10 gaf geen enkel resultaat, alles bleef dood! Maar toch hebben jullie goed geholpen! Ik heb Livecd opgehaald en gebrand, omdat om de cd in het laadje te stoppen de Computer eerst power moet hebben, heb ik de stekker er weer ingedaan en toen gelijk op power en het cd laadje geklikt, wie schetst mijn verbazing dat nu ineens het opstart scherm van Windows verscheen en de computer gewoon opstart. Zo zien jullie maar hoe sterk jullie suggesties zijn:). De computer schrok zich dood en van schrik reageerde hij maar met opstarten. Nogmaals dank en ik ga gewoon weer computeren. Groetjes Fred.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan