Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb Specy eens gebruikt.De Windows firewall staat af. Comodo firewall is actief.Is dat betrouwbaar zo?
Virusscanner is MSE.
 
Betrouwbaar hangt af van hoe jij met dat systeem omgaat.
MSE is nu niet bepaald de beste keuze. Als je een gratis alternatief wilt kan je beter voor Avast ofzo gaan. Minste systeembelasting tov AVG.
 
Avg moet ik toch niet meer hebben,googelen ging enkel nog goed via ie. MSE vind ik ok.Malwarebytes staat ook geïnstalleerd,te gebruiken als administrator(vista).
Zo dikwijls veranderen van veiligheidssystemen vind ik niet zo goed.Het blijft dan een straatje zonder eind.
 
Comodo als firewall is een prima oplossing.
Maar zoals met elke firewall, krijg je meestal wat vragen te beantwoorden met ja of nee. Zoals software dat wel of geen verbinding mag maken met internet bijvoorbeeld.
Krijg je zo'n vraag van een gevaarlijk programma en je beantwoord met JA, dan heeft de gehele firewall geen nut.
Dus een antwoord geven of een firewall goed is, is niet mogelijk. Het is maar net hoe de gebruiker er mee om gaat.
Zie een firewall als een portier bij een dancing. De ene persoon komt er wel in en de andere niet. Maakt de portier een fout, dan kan er een gevaarlijk persoon in de disco aanwezig zijn.

Als beveiliging kun je twee verschillende oplossingen kiezen.

  1. Een internet security pramma ( bevat altijd een firewall en een antivirus )
  2. Of twee losse programma's. Eén als firewall en één als antivirus.
 
Wat ik niet versta !
waarom een firewall ,ikzelf gebruik dit al heel lang niet meer.
Als ze binnen willen komen zijn ze binnen hoor.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Een firewall is ook handmatig zo te configureren dat het indringers een stuk lastiger gemaakt kan worden om binnen te komen.
Maar ik ben het met je eens, niets is 100% veilig in het leven.

Maar voor de normale mens met een pc in de huiskamer zal het zo'n vaart niet lopen. Hackers zijn daar niet in geinteresserd.
Deze breken liever in op de servers van een bank of andere grote bedrijven of bekende personen.
 
Morgen heb ik een andere laptop met een ander besturingssysteem. Kan MS alles niet verzorgen zoals de Windows firewall die nu afstaat.MSE is ook van Microsoft.
Of bestaat er geen volledig pakket van Microsoft?
 
Een goede firewall doet veel meer dan alleen poorten openzetten of blokkeren. Maar dat is alleszinds de basis. Daarbuiten bezitten de meeste firewalls ook nog IPS. Ze gaan na of je TCP verkeer correct verloopt. Zulke connecties bestaan uit een 3way handshake. Hackers kunnen dit bijvoorbeeld misbruiken door het systeem te laten geloven dat er een verbinding is zonder dat er een 1ste SYN packet verstuurd werd door de client. Worm virusen kunnen ook simpel geweerd worden uit een netwerk dmv een firewall, omdat die ook dikwijls gefixeerd zijn op bepaalde (niet standaard) poorten.
De meeste commerciële end-user firewalls voor een thuis PC stellen je ook de keuze om je applicaties en services toegang te geven tot je netwerk. Dit is vooral handig om bijvoorbeeld een trojan horse virus tegen te houden. Zoals Pluis reeds aanhaalde is dit alles pas echt nuttig als de eindgebruiker op de hoogte is van het "waarom" en "hoe". Maar voor een doorsnee gebruiker is dit niet zo evident natuurlijk.

Als het enkel gaat om poorten en/of applicatie controle dmv een firewall, dan is die Microsoft firewall prima. Enkel zen configuratie is grotendeels manueel zelf in te stellen, wat dit weer tot een minder aantrekkelijk alternatief maakt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan