Windows 11 cmd

Status
Niet open voor verdere reacties.

mdc1756

Steunend lid
Vip Lid
Hoi,

als ik cmd open staat mijn naam er niet helemaal meer op, hoe kan ik dit veranderen?

64cd3957898de-hoe_komt_het_dat_mijn_naam_er_niet_helemaal_meer_opstaat.jpg

ik deed ook eens een sfc /scannow dit was het resultaat

C:\Windows\System32>sfc /scannow

Beginning system scan. This process will take some time.

Beginning verification phase of system scan.
Verification 100% complete.

Windows Resource Protection found corrupt files and successfully repaired them.
For online repairs, details are included in the CBS log file located at
windir\Logs\CBS\CBS.log. For example C:\Windows\Logs\CBS\CBS.log. For offline
repairs, details are included in the log file provided by the /OFFLOGFILE flag.

C:\Windows\System32>

Wat bedoel je met 'staat mijn naam er niet meer op' ???
Het enige dat een CMD laat zien is de folder/directory waarin de Command Line wordt geopend ... wat is het probleem ?

1691174492517.png

ik deed ook eens een sfc /scannow dit was het resultaat

Windows Resource Protection found corrupt files and successfully repaired them.
For online repairs, details are included in the CBS log file located at
windir\Logs\CBS\CBS.log. For example C:\Windows\Logs\CBS\CBS.log. For offline
repairs, details are included in the log file provided by the /OFFLOGFILE flag.

C:\Windows\System32>
na restart kreeg ik dit

Windows Resource Protection did not find any integrity violations.
Wat bedoel je met 'staat mijn naam er niet meer op' ???
Het enige dat een CMD laat zien is de folder/directory waarin de Command Line wordt geopend ... wat is het probleem ?

Bekijk bijlage 253807
ik noem marcel er staat C:\users\marce> en niet C:\users\marcel>
kan ik dit nog veranderen in marcel het staat op de C schijf map users ook marce;
kan ik op een of andere manier er marcel van maken aub

Dat is de naam van je user op de Windows installatie van je PC.
Je kan een nieuwe account aanmaken die Marcel noemt maar dan zul je wel heel wat moeten overzetten vrees ik.
Als dat scannen en zoeken naar een corruptie is nutteloos spoken jagen : je hebt gewoon bij het aanmaken van de account een tikfout gemaakt.

Het sop is de kool niet waard : gewoon mee leven is mijn advies... heeft geen enkel gevolg behalve dat je het zelf zo ziet ...

Hoi,

als ik cmd open staat mijn naam er niet helemaal meer op, hoe kan ik dit veranderen?
Als je bij een nieuwe installatie van Windows meteen voor een Microsoft gebruikers account gaat (wordt door Microsoft gepusht) dan worden de eerste 5 karakters van het e-mail adres waaraan je Microsoft account is gekoppeld gebruikt als naam voor je Windows gebruikersaccount.
Als dat wil vermijden dan moet je eerst een lokaal account (met admin. rechten) aanmaken en deze nadien aan je Microsoft account koppelen. In dit geval zal de gebruikersnaam van je lokaal account behouden blijven.
Het sop is de kool niet waard : gewoon mee leven is mijn advies... heeft geen enkel gevolg behalve dat je het zelf zo ziet ...
Volledig mee akkoord.

dus ... ik had het juist, behalve wat die tikfout betreft... was dus geen slip of the finger.
:sick:
Maar een typisch voorbeeld van Microsoft Shit ...(excuseer het woord)

Al die kritiek op Microsoft en/of Windows, pfff, ga lekker Linux gebruiken dan.......

En een W11 lokaal account aanmaken is een crime, probeer het maar eens, in W10 is het wel makkelijk.
Naam veranderen.
En een CMD openen doe je meestal als admin en dan kom je gewoon in de map "system".
Daarnaast heb je ook nog powershell.

Klopt, maar dan werk je toch al onder een lokaal gebruikersaccount met een zelf gekozen gebruikersnaam die behouden blijft van zodra je de lokaal gebruikersaccount koppelt aan een Microsoft account. En hier komen we dan op het punt van de vraagstelling van mdc1956

Als je bij een nieuwe installatie van Windows meteen voor een Microsoft gebruikers account gaat (wordt door Microsoft gepusht) dan worden de eerste 5 karakters van het e-mail adres waaraan je Microsoft account is gekoppeld gebruikt als naam voor je Windows gebruikersaccount.
Als dat wil vermijden dan moet je eerst een lokaal account (met admin. rechten) aanmaken en deze nadien aan je Microsoft account koppelen. In dit geval zal de gebruikersnaam van je lokaal account behouden blijven.

Volledig mee akkoord.
windows stond reeds geïnstalleerd op de pc, wel moeilijke uitleg bij Menno, heb zijn boeken, had daar nog niet ingekeken, ben maar een simpele leek

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan