Status
Niet open voor verdere reacties.

nijltjetweety

Niet meer actief
Op een desktop is de command prompt uitgezet voor de gebruiker.
De admin is uitgeschakeld met de opdracht (net user administrator /active:no)
Hoe kan ik cmd inschakelen om deze te activeren?

Bijkomend nog dit.
De bureaubladachtergrond is een afbeelding op gezet.
De icoontjes en mappen die in de map bureaublad aanwezig zijn zijn niet zichtbaar op het actieve bureaublad.
Hoe zit dat in elkaar in xp?
Ik zou die foto naar de gebruiker willen verplaatsen.
 
Bijkomend nog dit.
De bureaubladachtergrond is een afbeelding op gezet.
De icoontjes en mappen die in de map bureaublad aanwezig zijn zijn niet zichtbaar op het actieve bureaublad.
Hoe zit dat in elkaar in xp?
Ik zou die foto naar de gebruiker willen verplaatsen.


Ok, ik heb de admin reeds terug.
Bezig geweest met control userpasswords2 opdracht via uitvoeren.
Ik heb ontdekt dat de afbeelding zichtbaar is, maar dan alleen achter het bureaublad.
Als ik nu via tweaknow het bureaublad uitschakel komt de foto tevoorschijn.
Het is mij een raadsel hoe de foto daar terecht komt.
Iemand een idee?
 
cmd:inschakelen
Start=>Cofiguratiescherm=>Taakbalk en menu Start

Scherm: eigenschappen voor Taakbalk en menu Start, tab 'Menu Start'=>'Aanpassen'=>'Geavanceerd'=>' Deze items in het menu Start weergeven'
gewenste items aanstippen +confirmatie
 
cmd:inschakelen
Start=>Cofiguratiescherm=>Taakbalk en menu Start

Scherm: eigenschappen voor Taakbalk en menu Start, tab 'Menu Start'=>'Aanpassen'=>'Geavanceerd'=>' Deze items in het menu Start weergeven'
gewenste items aanstippen +confirmatie


Uitvoeren staat aangevinkt en in startmenu hoor.
Maar bij de opdracht 'cmd' gaat het dos venster niet open (machtiging nodig...)
Maar dat is opgelost.
Inmiddels een nieuw account gemaakt.
Hoe mijn vriend het heeft klaargespeeld weet ik niet, bij de admin stonden 2 bureaubladen over elkaar heen.
Dat is nu niet meer, deze met de foto is weg nu.
Dat is weggegaan via tweaknow (regscan in deepscanmodus).
Het zal een raadsel blijven hoe hij het voor elkaar kreeg.
Ik wacht nog wat af of er nog reactie komt.
 
Een aanmeldingsscript aan een profiel toewijzen
Start Computerbeheer.
Klik in de consolestructuur op Gebruikers.
Waar?

Computerbeheer
Systeemwerkset
Lokale gebruikers en groepen
Gebruikers
Klik met de rechtermuisknop op de gewenste gebruikersaccount en klik vervolgens op Eigenschappen.
Typ in het vak Aanmeldingsscript op het tabblad Profiel de bestandsnaam en de locatie van het script.
Gebruik voor een netwerkpad de volgende notatie:

\\Servernaam\NaamProfielmap\NaamGebruikersprofiel

Voorbeeld:

\\Puma\Profielen\Adm

Opmerkingen

U opent Computerbeheer als volgt: klik op Start en Configuratiescherm. Klik achtereenvolgens op Prestaties en onderhoud en Systeembeheer en dubbelklik op Computerbeheer.
Als u het aanmeldingsscript opslaat in een submap van het pad naar het aanmeldingsscript van de domeincontroller (sysvol\domeinnaam\scripts), typt u vóór de bestandsnaam het relatieve pad naar deze submap, bijvoorbeeld:
adm.bat of admins\lauraj.cmd
 
MMC openen
De Windows-interface gebruiken

Klik op Start, klik op Uitvoeren, typ mmc en klik vervolgens op OK.
De opdrachtregel gebruiken

Ga op een van de volgende manieren te werk om een opdrachtvenster te openen:
Klik op Start en klik op Opdrachtprompt.
Klik op Start, klik op Uitvoeren, typ cmd en klik vervolgens op OK.
Typ mmc achter de opdrachtprompt en druk op ENTER.
Opmerkingen

Als u niet voldoende machtigingen hebt om bepaalde modules te gebruiken door het lokale beleid of het groepsbeleid, kunt u moduleconsoles die modules bevatten, niet openen.
Als u een bestaande of opgeslagen MMC-console wilt openen, bladert u in Windows Verkenner naar de moduleconsole of naar een snelkoppeling naar de moduleconsole en dubbelklikt u op de console of de snelkoppeling.
U kunt een bestaande MMC-console ook openen vanuit een andere console waarin u werkt. Klik hiervoor in het menu Bestand op Openen.
 
Tune up 2008 staat er op, juist geraden op het jaartal na.
Bij moduleconsole kunnen geen items worden weergegeven.
Ik heb het opgelost via computerbeheer, maar ben daar gekomen met een sfc commando.
Dat was al opgelost hoor.
Alleen hoe er 2 bureaubladen over elkaar heen komen te staan???
Nu is het vreemde, als ik in win secrets van tweaknow kies om bureaublad disabled te zetten gaat de foto weg, maar de andere bureaubladen blijven opstarten, van alle accounts.
Dat kan niet worden uitgezet, dus is er nog steeds iets niet in orde.
 
bij mijn broer iets soortgelijks meegemaakt,kon zelfs geen systeemherstel uitvoeren,een week naar een oplossing gezocht en heb dan zo'n speciale cd gebruikt(commander) en een systeemherstel gedaan naar een datum toen het nog niet was en heb alle gebruikers verwijderd en het was opgelost
ik denk dat er een programma of rootkit de oorzaak was van het dubbele gebruikers profiel
heb je ook een scan gedaan met anti rootkit
 
bij mijn broer iets soortgelijks meegemaakt,kon zelfs geen systeemherstel uitvoeren,een week naar een oplossing gezocht en heb dan zo'n speciale cd gebruikt(commander) en een systeemherstel gedaan naar een datum toen het nog niet was en heb alle gebruikers verwijderd en het was opgelost
ik denk dat er een programma of rootkit de oorzaak was van het dubbele gebruikers profiel
heb je ook een scan gedaan met anti rootkit

Neen, de pc is niet online geweest tot de laatste 2 dagen.
Het is begonnen na een nachtje werken op de pc.
Ofwel met tweaknow, ofwel met tune up.
In elk geval, de registerscan heeft die dubbel opgelost.
Ik heb nog eens de admin uitgezet (de account zit in de gebruikersgroep, dus weinig rechten)
Het enige dat helpt, en ook het eenvoudigste;
Opstart in veilige modus (F8)
Dan gewoon afmelden, maar dan volledig afmelden (dus 2x deze optie kiezen).
Dan op het inlogscherm waar 1 gebruiker staat 2x 'alt' 'ctrl' 'del' indrukken.
Daar de gegevens van de admin ingeven en laten opstarten.
De pc ziet er goed uit en werkt prima.
Maar hoe je een dubbele account of een dubbel bureaublad maakt ???
Daar kom ik maar niet achter.
 
Laatst bewerkt:
In vista heb ik het eens gehad na herstel van vista.
Toen ging het weg na tweak en cleantools.
Er zijn geen dubbele accounts geweest op het inlogscherm, er stond 1 account, de admin en de gast.
De admin had 2 bureaubladen, een met de icoontjes, en daaronder een blanco waar een foto op terechtkwam als achtergrond.
Verder niets, zelfs geen prullenbak.
Ik heb nog nooit zoiets gezien.
 
Die tweede foto moet toch ergens op de pc staan?Als je die kan vinden en verwijderen zou bij de volgende herstart die toch niet meer mogen verschijnen?
 
Die tweede foto moet toch ergens op de pc staan?Als je die kan vinden en verwijderen zou bij de volgende herstart die toch niet meer mogen verschijnen?

Dat was net het probleem, die foto vinden.
Hij staat op bureaublad, en in mijn documenten.
Er waren 2 bureaubladen over elkaar heen, maar als ik bij gebruikers ging kijken was dat bureaublad nergens te zien.
Niet bij de gebruiker, niet bij de gast en zelfs niet bij de verborgen administrator (heb ik ook mee ingelogd).
Er waren 3 gebruikers, maar er moet ergens een 4e desktop gemaakt zijn via tune up utility's.
Ik heb van Mik een paar schijfjes gekregen, ik ga xp ok de schijf van hem installeren.
De oude xp gaat er af.
Deze ga ik dicht zetten, het heeft geen belang meer in dit geval.
Ik blijf het toch een vreemde zaak vinden.
Biij afmelden ging de desktop dicht waar de xp achtergrond op stond en kwam even de desktop met de bewuste foto in het zicht.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan