Status
Niet open voor verdere reacties.
Besten,

Op mijn desktop met W10 staat ook de browser CHROME.
Maar waar is die opgeslagen op mijn PC ?

Ik werk op heden met Mozilla FF en TH en daar vindt ik de opslagplaats terug met al de inhoud.

Ik werk ook met een laptop met W10 en daarin vindt ik geen Chrome.
Ook daar werk ik met Mozilla FF en TH.

Flamingo
 
Wat bedoel je met opslagplaats ? Zijn dit de Downloads ?
Deze staan normaal gesproken in de Download map tenzij je zelf daar een andere locatie voor hebt aangegeven.
Dus op de c schijf en dan gebruikers , jouw gebruikersnaam en dan de map Download
 
Beste Skippy,

Met "opslagplaats" bedoel ik het volgende :

Wanneer men een programma installeert dan staat dat in een map.
Van daaruit opent men de [.exe] en het programma wordt dan volledig geïnstalleerd op de C-schijf in een map.
In die laatste map ziet men dan alle "onderdelen" van dat programma.

En het is deze map die ik bedoel.

Van Mozilla FF en TH heb ik die.
Zelfs de mappen waarin al de "inhouden" worden opgeslagen :
Naam FF of /en TH - map met als benaming "nummers en cijfers" enz.......

Maar van "Chrome" zie ik niets.
Op mijn laptop zie ik zelfs in de geïnstalleerde programma's geen Chrome of Google Map.

Flamingo
 
kijk eens in de map "program files (x86)" of je daar een map "google " vermeld zie staan hier in bevind zich dan ook de map "chrome"

**ik zie juist dat je vermelde geen map "google " te zien ...
hoe heb jij de chrome geinstalleerd ..is dit via de ChromeSetup.exe gedaan of eerder via een banner.
 
Besten,

Qtex

Alleen "Common" staat er in. - zie bijlage -

J.W.

Er is enkel een verwijzing naar het "Start Menu".

Maar.....
Ik heb nu met een USB stick het volledig "Google" overgebracht van mijn desktop naar mijn laptop.
Daarin staat niet alleen "Chrome" maar ook "Google Earth" die ik ook niet had op mijn laptop.

En...
Beiden programma's werken nu op mijn laptop.
Ik heb ook een "icoontje" kunnen plaatsen in de "tegels van "start.

Maar....
Voor beiden krijg ik geen "icoontje" in de "alfabetische lijst" van "Start".
Zoals overigens voor een andere programma dat ik heb geïnstalleerd (Movie Organiser zie mijn andere topics hierover.

Ik heb ze dus maar zonder vermelding in de alfabetische lijst der geïnstalleerde programma's.

Niemand schijnt te weten hoe men een icoon vermelding kan krijgen IN de "alfabetische lijst" van "Start" voor sommige programma's.

OEF !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Flamingo -m-
 

Bijlagen

  • Google - chrome (Kopie).bmp
    37.6 KB · Weergaven: 190
flamgen zei:
Niemand schijnt te weten hoe men een icoon vermelding kan krijgen IN de "alfabetische lijst" van "Start" voor sommige programma's.
hier nogthans verkreeg ik dus wel een snelkoppeling tijdens de installatie van chrome
heb jij geen snelkoppeling verkregen in de alfabetische lijst van start dan dien je deze zelf te voorzien door een chrome snelkoppeling te plaatsen van in de map programs en deze map vind je op de locatie C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs

5e7e890881-Ashampoo_Snap_2017.10.29_15h37m40s_001_.png
 
Beste Qtex,

OK heb ze beiden gevonden.
Had er over gekeken onder "Google"
Had gezocht onder "Chrome " en "Earth"

Maar wanneer ik naar de plaats ga - door U vermeld : "locatie C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs", kan men daar ze niet brengen in de alfabetische lijst.
Bij een rechtsklik kan men ze alleen brengen naar "Start" als "TEGEL" of naar "Aan de Taakbalk" vastmaken.

Maar GEEN : plaatsen in de alfabetische lijst.

Flamingo
 
jij dient enkel maar een snelkoppeling neer te zetten van chrome en van earth op de locatie die ik u eerder vermelde ...deze worden vanzelf dan alfabetische weergegeven in de lijst bij start...mogelijk pas na een herstart van je systeem .

***indien je de eerdere afbeelding vergelijk met deze hier onder dan zie je dat ik hier zelfs een andere icoontje heb gegeven aan chrome ..

5f6ed92ef5-Ashampoo_Snap_2017.10.29_16h41m52s_002_.png
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan