Status
Niet open voor verdere reacties.

Mik

Medewerker
Forumleiding
Vroegere versie's van Excel kon je makkelijk aan het blokkeren van cellen. Vb. : Ik wil de bovenste rij EN de linkerrij blokkeren zodat bij het scrollen die altijd zichtbaar blijven.
Ik kan dit doen in versie 2010 maar dan de bovenste rij OF de onderste rij maar niet samen. Vroeger werkte dit zonder problemen.
Wie weet hoe ik dit nu in die versie ook kan doen.
De help van Excel helpt me niet.
 
Hetgeen ge voorsteld is hetgeen ik al gevonden heb.
Maar je ziet hun antwoord : Wanneer u titels blokkeert, blijven bepaalde rijen of kolommen zichtbaar terwijl u door het werkblad schuift.
Hetgeen ik wil is rijen en kolommen.
 
Vroegere versie's van Excel kon je makkelijk aan het blokkeren van cellen. Vb. : Ik wil de bovenste rij EN de linkerrij blokkeren zodat bij het scrollen die altijd zichtbaar blijven.
Ik kan dit doen in versie 2010 maar dan de bovenste rij OF de onderste rij maar niet samen.

Ik denk dat ik snap wat je bedoelt. Bij het Scrollen naar beneden moet de bovenste rij zichtbaar blijven, en bij het opschuiven naar rechts moet de linkse kolom zichtbaar blijven.
Dan moet je de cursor in cel B2 plaatsen en kiezen voor de functie "Titels blokkeren".

http://www.gratiscursus.be/Excel_2010/excelles011.html
 
Laatst bewerkt:
In het filmpje blijven de kolomen en rijen zichtbaar, toch ?

Of bedoel je toch iets anders ?

Klopt, heb het filmpje nu pas bekeken. De uitleg had ik wel gelezen maar kwam telkens op een OF situatie. Maar je moet eerst alles deblokkeren en daarna op de cel gaan staan waarboven en waarnaast het moet geblokkeerd worden. Daarna pas de blokkering activeren.
Gelukt, dat was wat ik nodig had. Iedereen nog bedankt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan