Windows 11 CD-keys.be verkoopt Windows & Office keys tegen hele voordelige prijzen. Zijn die wel legaal?

Tijdens mijn zoektocht op het internet stuitte ik toevallig op cd-keys.be. Tot mijn verrassing vond ik er ontzettend voordelige licentiekeys voor zowel Office als Windows. De website biedt een gebruiksvriendelijke ervaring en betrouwbare producten. Bovendien zijn er talloze positieve klantenbeoordelingen die de kwaliteit en service benadrukken. Klanten prijzen de snelle levering en uitstekende klantenservice. Kortom, cd-keys.be blijkt een echte aanrader voor iedereen die op zoek is naar goedkope en betrouwbare software. Maar is dat wel zo maw zijn al die keys legaal en is deze site te vertrouwen...?

Niet echt.
Artikels van ruim vier jaar geleden kan je moeilijk relevant noemen.
In vele gevallen ondersteunt Microsoft deze versies niet via de helpdesk, maar de Windows en Office versies blijven perfect werken en updaten. Niks mis mee. Je kan deze versies (ik kies altijd de online te activeren versies, nooit telefonisch activeren) echter maar op 1 toestel installeren maar ze zijn zo goedkoop dat je bij een nieuwe pc gewoon een nieuwe licentie aankoopt.
Wel opletten met andere fabrikanten zoals Corel, Adobe, enz. Die worden ook al een aangeboden maar werken niet altijd zoals beloofd.

Dit is wel legaal net zoals je refurbished toestellen kan kopen. Deze refurbished licenties zijn meestal overschotten van groepslicenties die ongebruikt terug vrijkomen. Doe dit al jaren voor mijn klanten, nooit problemen mee gehad.

Dit geloof je nu toch zelf niet hoop ik? Ik zeg niet dat het niet legaal is, maar 'overschotten' van licenties is echt wel van de pot gerukt.

Er gaat een achterpoortje zijn wat ze niet dicht krijgen, waardoor zoiets mogelijk wordt.
En ze (zulke leveranciers) zeggen dat dit overschotten zijn (zal het achterpoortje zijn dan). Maar iedereen weet dat dit in de praktijk gewoon onzin is. Precies of bedrijven geven massa's geld uit aan licenties die ze nietmeer gaan gebruiken. Als er nu 1 ding is waar bedrijven echt niet teveel geld aan willen (en kunnen) uitgeven, dan zijn het licenties. Laat staan dat ze massa's overschot hebben.

Mijn ervaring, werkt prima, mits op een betrouwbare site en dat weet je natuurlijk nooit zeker. Maar het scheelt een pens met geld.

Natuurlijk kun je een alternatieve office (gratis) inzetten. Maar dat was de vraag niet.

B.v. deze werkt onder Windows, Linux en Mac.

En is momenteel volledig te krijgen voor nop.

Ach, serieuze aanvallen hier. Weet je, jullie hebben allemaal gelijk, it's a free country, mijn ervaring/info is onbelangrijk. Jammer dat TS dan veel centen moet gaan neertellen voor zijn/haar Office.
Ik vraag me wel af, als dat allemaal niet legaal is, waarom die sites nog zonder problemen blijven werken (en al vele jaren).

We willen graag mensen helpen, wijzen op mogelijke gevaren en nadelen. Dat kan de TS zelf beslissen. Ik werk al jaren met 2 office versies (1x op W10 en 1x op W11) die ik via zo'n site die al jaren bestaat heb aangekocht. Daarnaast gebruik ik freeoffice, nu dus de volledige versie van softmaker op mijn laptop. De gratis versie voldoet ook. Doe er je voordeel mee, of niet.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan