bpost bank nv

Status
Niet open voor verdere reacties.

broere69

Steunend lid
Vip Lid
Ook dus een andere manier van phishing:
is ook gemeld aan Bpost Security.Alert@bpostbank.be
2020-05-06.png
 
@broere69 Waaruit leidt je af dat dit phishing zou zijn ? Wat daar wordt gevraagd is niet ongewoon, als je tenminste klant bent bij Bpost.bank...
Als je wil hebben dat ik dit goed nakijk graag de mail eens doorsturen zoals gevraagd : nl. als bijlage bij een post zodat wij de headers kunnen zien ...

 
Zo een bericht heb ik maandag ook gehad , dat is phishing .
OK ... maar ik zou - voor de andere lezers hier - willen te weten komen waar de phishing kan vastgesteld worden, waarin het hem zit ... maar dat kan ik niet op basis van een afbeelding, daarvoor heb ik de ganse mail nodig ...
 
OK ... maar ik zou - voor de andere lezers hier - willen te weten komen waar de phishing kan vastgesteld worden, waarin het hem zit ... maar dat kan ik niet op basis van een afbeelding, daarvoor heb ik de ganse mail nodig ...
Spijtig ik heb het weggedaan .
 

Ik heb het terug , ik had het doorgestuurd naar verdacht safe@safeonweb.be .
Een tweetal jaar geleden was er een rekening bij b-post van de hondenclub , mijn vrouw is daar penningmeester , maar die rekening bestaat niet meer .

Beste bpost rekninghouder,
U dient een nieuwe kaartlezer aan te vragen voor vrijdag 8 mei 2020. Alle klanten dienen over te stappen op de beter beveiligde diensten en producten.
Uw nieuwe kaartlezer is voorzien van een ingebouwde camera. Verdere uitleg en informatie staat vermeld in de brief met uw nieuwe product. U ontvangt uw product binnen 3 werkdagen.
Ga naar bpostbank.be/aanvraag-kaartlezer, voor het bijwerken van uw account gebruik van uw PCbanking Online omgeving.
Met vriendelijke groet,
michelle den Kausschaffer
bpost bank & Verzekeringen
 
Sorry, maar dat is terug een copy/paste en dan zie ik enkel de tekst, niet de technische opmaak van de mail ...
Hoe het dan wel moet :

 
Dat is overigens een totaal andere mail, ook qua inhoud dan waar broere69 het hier over had.
Die van jou is al een héél oude bekende geworden ondertussen, misschien zijn ze van taktiek aan het veranderen ...
 
Doorgestuurd ? naar welk adres ?
Overigens dat is niet wat we vragen ... doorsturen zorgt ervoor dat JOUW technische headers in de mail staan, niet de oorspronkelijke.

De oorspronkelijke mail aub. hier aanhechten als BIJLAGE... lees nog eens de posting die ik in #7 doorstuurde aub ...
 
Het oorspronkelijke bericht heb ik niet meer ,alleen dat ik doorgestuurd heb naar safe onweb
 
Het oorspronkelijke bericht heb ik niet meer ,alleen dat ik doorgestuurd heb naar safe onweb
OK... niks aan te doen, maar deze versie staat al op de site in het forum...


maar het was een goede oefening geweest.
Bekijk het maar voor een eventuele volgende phishing mail die je krijgt en wil melden !
 
Dat was een originele mail die ik heb doorgestuurd naar Bpost, zelf en ik heb bevestiging gekregen ervan dat het phishing is.
Zie hieronder de printscreen duidelijker kan het niet.
2020-05-12 (2).png
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan