Status
Niet open voor verdere reacties.

Heinz46

Steunend lid
Vip Lid
Hallo,
ik of tenminste mijn computer heeft de laatste tijd veel last van het "Blauwe scherm", probleem vsmraid.sys. Wat mij opvalt is ; "ik heb Nero moeten (?) herinstalleren en sindsdien heb ik veel last met het BS. Mijn vraag is dubbel, hoe kan zoiets en 2, is vdmraid.sys nodig in Win 8.1X64.
Alvast bedankt voor een eventuele oplossing.
grtjes
 
ik kan niets terug vinden betreffende vdmraid.sys daarom dat ik vermoed dat het hier om de vsmraid.sys moet gaan ...
De service Vsmraid is een kerneldriver mode.
Als de Vsmraid niet wil starten, wordt de fout vastgelegd.
Tijdens het opstarten van de Windows 8 zal er een bericht worden weergegeven dat de services vsmraid niet gestart werd of kon gestart worden.

vsmraid.sys is dus een Windows systeem bestand en deze zou 165kb groot moeten zijn ...
deze vind je terug op de locatie in C: Windows>System32>drivers

Ashampoo_Snap_2015.05.23_12h47m03s_001_.png
 
omdat het dus een Windows systeem bestand is ga je nu dus een opdrachtprompt ( CMD) opstarten als zijnde de Administrator
in deze opdrachtprompt geef je de opdracht sfc /scannow en je klikt op enter ...
**laat de scan gebeuren ....gebruik de pc NIET en sluit alles af wat geopent is .

als de scan klaar is geeft deze een melding weer ...
indien er fouten gevonden werden zal deze ze ook trachten te herstellen ..
indien blijkt dat een herstel niet mogelijk is doe je het volgende ...

sluit de opdrachtprompt af en start deze terug op als zijnde de Administrator ...
geef vervolgens om de beurt 1 opdracht in en klik op enter ( wacht met de volgende opdracht tot de lopende opdracht gedaan is !)

de opdrachten die je dus om de beurt diende ingegeven te worden zijn ...

- Dism /Online /Cleanup-Image /CheckHealth gevolgd door enter...

- Dism /Online /Cleanup-Image /ScanHealth ook weer gevolgd door enter.

- Dism /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth en wederom klik je op enter.

let op : elke stap heeft ruim zijn tijd nodig " gebruik de computer niet ...
start daarna wederom een sfc /scannow op en je zal zien dat er geen fouten meer aanwezig zijn ...
dit is dan tevens een goede moment om eerst je systeem te scannen zodat deze vrij is van beestjes ..
daarna maak je je een image aan of een backup
 
Laatst bewerkt:
Bedankt Qtex, ga dit alles eens op een rustig moment doen. Ik heb voorlopig Nero eraf gehaald en tot nu toe is het BS vrij. Ik laat je later wel iets horen, voorlopig andere zaken te doen.
Tx.
 
Hallo,
Na het verlengd weekendje, en de nodige kopzorgen dit. Ik heb sfc/scannow uitgevoerd en idd. er werd een foutmelding gegeven. Zoals aanbevolen in uw vorig bericht heb ik dan Dism/........ uitgevoerd en daar zie : Fout 87 het bestand is onbekend. Ik word doorverwezen naar Dism.exe/?. Wat daar staat gaat mijn petje te boven riskeer het niet eraan te beginnen en vraag daarom raad bij jullie. Welke commando's moet of kan ik nu ingeven, want geen enkel van de door U opgegeven opdrachten kan ik hierin terugvinden.
Bij voorbaat TX.
 
je zegt ik word doorverwezen naar dism.exe
dit heb ik nooit eerder zelf meegemaakt ....en dien nu zelf eerst het nodige opzoekingswerk te doen ...

wat ik je wel al kan meegeven is dat het er niet gemakkelijker op word ...
er dient dus een overweging gedaan te worden of we hier verder mee gaan of dat we gewoon kiezen om de huidige Windows gaan vernieuwen met behoud van bestanden ..
 
Beste,
Ik heb nu het ganse WE op de computer zitten werken. Geen enkele keer werd het Blauwe scherm getoond. Na het verwijderen van "Nero" waarvan ik dacht dat het de boosdoener is en was, en het terug installeren van dit programma, schijnt het hele gedoe opgelost te zijn. Een ander probleem deed zich wel voor, maar daarmee kom ik ter gelegener tijd terug met een vraag.
Voor het geval Blauw scherm, mag wat mij betreft het slot erop.
Bedankt voor de geboden hulp en tot wederhoren.
TX close
 
je krijgt dus fout 87 niet omdat deze opdracht niet herkend word maar eerder omdat deze opdracht niet kan worden uitgevoerd ...
namelijk heeft deze een image bestand nodig om de huidige Windows te kunnen herstellen ...deze image bestand heet dan de Wim.file en ook dient de meest recente versie van Windows Assessment and Deployment Kit (ADK Windows) aanwezig te zijn op je systeem .


**onderwijl ik aan het zoeken was wat de fout eigenlijk inhield liet jij verstaan het topic te willen afsluiten ...
dit is je goed recht ...
 
Beste Qtex,
Bij deze wil ik je hartelijk bedanken voor de info's die ik van je mocht ontvangen. Het besproken probleem doet zich niet meer voor, ik begin toch zo stilaan te geloven in "Murphy".
Voor dit onderwerp kan het SLOT erop. Nogmaals bedankt.
Groetjes
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan