Moet mijn portable harde schijf voorlopig eens uitlenen aan mijn zus omdat de hare defekt is en ze die wil gebruiken om bestanden over te zetten.Natuurlijk staan er op deze portable harde schijf documenten van mij.Hoe beveilig ik die het best zodat ze er niet aankan.Liefst gratis progje.Gebruik nu encryptonclick maar duurt nogal lang vind ik.Bestaan er andere oplossingen[OPLOSSING]
[/OPLOSSING]Is toch gelukt.Heb het progje direkt op mijn externe geinstalleerd en zo lukt het.
Een nadeel t.o.v folder lock is dat het ook redelijk lang duurt om een grote map(vb. 50 gb) te beveiligen.Bij folder lock gebeurt dit direkt terwijl je bij my private folder de gegevens moet verplaatsen naar 'my private folder' en deze dan ook nog eens op je c:/ schijf zet terwijl het progje op de externe is geinstalleerd.Heb het ondervonden wat kreeg plots de melding dat ik geen schijfruimte meer genoeg had op mijn c:/.Dit is wel een groot nadeel vind ik.
Voor kleinere bestanden of voor usb stick is dit wel te doen.
Nog een nadeel t.o.v. folder lock is dat je het progje zo maar kan verwijderen zonder enig wachtwoord in te voeren.Bij folder lock moet je eerst wachtwoord dat je gemaakt heb ingeven vooraleer je het kan verwijderen wat ik toch veiliger vind.
Laatst bewerkt door een moderator: