Beveiligen Excel-bestanden tegen dowloaden

Status
Niet open voor verdere reacties.

clauw

Steunend lid
Vip Lid
Op mijn website zijn uitsluitend genealogische gegevens geplaatst.
Ondermeer kan je er excel-bestanden van dopen, huwelijken- en overlijdensregisters vinden.

Aan opmaken van deze bestanden besteed ik reeds enkele jaren mij vrije tijd. Het betreft immers het inlezen van enkele duizenden latijnse akten.

Uiteraard wil ik deze gegevens ter beschikking stellen aan andere genealogen.
Maar.... ik moet ondervinden dat veel excel-bestanden gewoon gedowload en verspreid worden.

Kan ik er voor zorgen dat iedereen de bestanden op mijn site kan raadplegen maar niemand ze kan dowloaden.

Of is dit niet mogelijk ???

Alle hulp is welkom

Roger Clauw
 
Laatst bewerkt:
Uw oplossing is "iets" te moeilijk voor mij.
Maar heb zelf oplossing bedacht... heb in mijn excel-bestanden kolommen met belangrijke gegevens gewist...zodat dowloaden niet meer interessant is...en zij die ontbrekende gegevens willen kennen moeten mij maar mailen... (zie mijn bescheiden website http://users.skynet.be/roger.clauw/)

Maar bedankt voor uw reactie
 
Op mijn website zijn uitsluitend genealogische gegevens geplaatst.
Ondermeer kan je er excel-bestanden van dopen, huwelijken- en overlijdensregisters vinden.

Aan opmaken van deze bestanden besteed ik reeds enkele jaren mij vrije tijd. Het betreft immers het inlezen van enkele duizenden latijnse akten.

Uiteraard wil ik deze gegevens ter beschikking stellen aan andere genealogen.
Maar.... ik moet ondervinden dat veel excel-bestanden gewoon gedowload en verspreid worden.

Kan ik er voor zorgen dat iedereen de bestanden op mijn site kan raadplegen maar niemand ze kan dowloaden.

Of is dit niet mogelijk ???

Alle hulp is welkom

Roger Clauw

excel voorziet ook een Rights Management console. daarin kan jij zelf bepalen wie welke rechten heeft op het werkboek.

picture.php


de mensen die dus het bewuste werkboek mogen bekijken sturen jou een mail met hun motivatie en jij voegt ze toe aan de lijst met gebruikers die het mogen bekijken/bewerken. dan kan je filteren of het gaat over iemand die het wil verspreiden of gewoon bekijken voor eigen doeleinden.

ook het read-only dialoogvenster kan al veel doen... daarvoor sla je je werkboek op als read only onder tools/general options. voordat het werkboek open gaat komt er dan een melding dat het een alleen-lezen-bestand is. vele gewone gebruikers denken dan dat ze het niet zelf kunnen opslaan ( hoewel je wel een kopie van het originele kan opslaan) je kan in de save-opties eventueel ook een paswoord invoeren om het te openen... dan moeten ze dat weer aan jou vragen

picture.php


picture.php
 
Uw oplossing is "iets" te moeilijk voor mij.
Maar heb zelf oplossing bedacht... heb in mijn excel-bestanden kolommen met belangrijke gegevens gewist...zodat dowloaden niet meer interessant is...en zij die ontbrekende gegevens willen kennen moeten mij maar mailen... (zie mijn bescheiden website http://users.skynet.be/roger.clauw/)

Maar bedankt voor uw reactie

Mag deze naar archief opgelosten?
 
Mag voor mij als opgelost worden beschouwd.
De mogelijkheden die excel biedt om bestanden te beveilgen kende ik (ook met paswoorden).

In elk geval...groten dank voor uw reacties
Clauw
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan