Status
Niet open voor verdere reacties.
Mijn oudere computer heeft een LAN netwerk on board Moederbord Asus 800P Windows 7 Ultimate
Met deze netwerkverbinding haal ik een snelheid met de speedtest van Telenet zo een 80 Mbps .

Met al mijn andere computers halen we een snelheid van 190 Mbps allen met windows 7 besturingsprogramma's.

Had het idee om mijn oudere pc een D-Link Gigabit netwerkkaart te plaatsen om de snelheid op te voeren, maar helaas de snelheid is maar pover 85,31 Mbps soms zelfs maar 50 Mbps. -m-

Heeft iemand een idee of daar een oplossing voor is ???

Thanks
 
vraagje daar jij vermeld 190Mbps te halen over welke abbonement beschik jij dan ?

ik heb Whoppa ook wel Internet 160 genoemd en ik behaal 138,4Mbps .

wat je vraag betreft staat de snelheid & duplex van je netwerkkaart wel op zijn volle vermogen ingesteld !
 
Ik heb de diagnostic tool geïnstalleerd van D-Link
Ik heb FibernetXL of 100
Duplex Mode ; Full Duplex
Speed vindt ik niet direct terug , via adapter toch gevonden 100,0 Mbps

Mijn persoonlijke pc heeft een snelheid van 1.0 Gbps wel een serieus verschil, vraag me af wat er mis is met de oudere pc ergens een instelling of zo ???
Mijn interne netwerkkaart terug eens ingeschakeld deze heeft ook maar 100 Mbps ?
 
rechtsklik op de Gigabit netwerkkaart en kies eigenschappen ..
klik verder op configureren en daarna op geavanceerd , hier kun je normaal gezien de snelheid & duplex op Gpbs Full Duplex instellen ...heb je de mogelijkheid om ook een andere kabel te gebruiken ?
zelf ondervonden dat de oorzaak van een trage verbinding aan de kabel lag !
 
Na wat dieper zoeken in de netwerkkaart heb ik het gevonden om deze manueel in te stellen naar 1.0 Gbps, ik heb nu 143,25 Mbps, dus ben ik tevreden mee met mijn oude Pc.

Achter mijn router van Telenet zit een 8 port Swith van D-link dus daar zal ik ook wat snelheid verliezen denk ik.

Mijn netwerk status; Twee Xbox 360, Drie home PC's, Een Laptop en een tablet van Moeder de vrouw........ behoorlijk wat te verduren mijn modemke van Telenet ?
 
Gebruik voor een gigabit netwerk altijd CAT5e of hoger kabels. Een gewone CAT5 kabel kan de bandbreedte limiteren.

Let op dat je geen merkloze kabels koopt, want hier kan de koperlegering ernstig vertragen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan