TS starmaker wil dat het nieuw toegevoegde bestand automatisch alfabetisch gerangschikt wordt. Hij wil niet eerst ergens op moeten klikken. Dus ook niet op de kolom Naam of op Gewijzigd op.
Het ligt eraan op welke manier starmaker bestanden kopieert of versleept. Versleept hij een bestand naar een
geopende map of naar een
gesloten map?
Als hij een bestand naar een gesloten map sleept, dan zal dat bestand automatisch op de juiste plek staan wanneer hij na het slepen die gesloten map opent.
Maar ik denk dat hij een bestand naar een geopende map sleept of kopieert/plakt. In dat geval zal het nieuw toegevoegde bestand onderaan in die map terechtkomen. Als de overige bestanden in die map wel correct alfabetisch gerangschikt zijn, dan kan hij twee dingen doen om dat laatst toegevoegde bestand ook op de alfabetisch juiste plek te krijgen:
- Sluit die map en open hem weer
- Veel snellere manier: druk op functietoets F5 en het zojuist toegevoegde bestand zal direct op de juiste plek staan.
Met een voorbeeldje. In de afbeelding hieronder zie je links bovenaan de meest recente factuur van Ziggo op mijn bureaublad staan. Die factuur wil ik verplaatsen naar de map met facturen van Ziggo. Ik open de map met facturen van Ziggo en zorg ervoor dat ik die meest recente factuur kan zien:
Ik versleep die meest recente factuur naar de geopende map met facturen. Het nieuw toegevoegde bestand komt dan automatisch onderaan te staan, dus
niet op alfabetische volgorde:
Ik weet geen manier om dat te voorkomen als je op deze manier een bestand verplaatst of kopieert.
Je zult daarna op functietoets F5 moeten drukken. Daardoor wordt het beeld vernieuwd en dan zal het nieuw toegevoegde bestand wel op de alfabetisch juiste plek staan.