bmail -s relay.skynet.be -p 25 -h -t bestemmeling_email@domein.be -f bron_email@domein.be -a subject -m bestandsnaam
Maak een nieuw leeg teksbestand aan met notepad (moet notepad zijn!) in dezelfde folder waar de bmail applicatie staat! Voer bovenstaande lijn in (als tekst) met de correcte parameters (zie onderaan). Sla dit bestand op met de naam
mail.cmd (in dezelfde folder als de bmail applicatie dus!).
Waarbij:
bestemmeling_email@domein.be = Het email adres naar waar de email moet verstuurd worden.
bron_email@domein.be = Het email adres vanwaar de email verstuurd wordt, die persoon zijn eigen email adres.
subject = Het onderwerp van de email, gewone naamgeving. vb. "Bestand gagarage"
bestandsnaam = Het volledige path waar het bestand terug te vinden is! vb. "C:\Een Folder\Te versturen bestand.txt" (let op de " " tekens, deze zijn nodig hier (verplicht bij string met spaties)!
Test het aangemaakte bestand "
mail.cmd" door het uit te voeren (openen, want dit is een uitvoerbaar batch programma).
Open dit bestand eventueel in een command prompt venster zodat je kan zien wat het "doet" en of het werkt. En of het geen foutmelding teruggeeft zodat we weten waarom,... Voeg voor het testen wel de parameter -d toe aan het einde van de bmail regel indien je debug informatie wilt terugkrijgen.
Indien dit alles werkt kan je een taak aanmaken die dit alles automatisch doet op een bepaald tijdstip.
Volgende link van Microsoft geeft stap voor stap aan hoe je een automatische taak moet aanmaken;
Taken plannen in Windows XP
Gebruik volgende procedure:
Als u wilt dat een programma uitvoeren, script of document dat niet wordt vermeld, klikt u op Bladeren, klik op de map en het bestand dat u wilt plannen en klik vervolgens op Open.
Verwijs naar het bestand mail.cmd dat je in voorgaande stap aangemaakt hebt.
De rest van de procedure zou logisch moeten zijn.